טקס חילופי שר במשרד האוצר
(צילום: לע"מ)

במשרד האוצר בירושלים נערך בצהריים (ראשון) טקס החילופים בין השר היוצא אביגדור ליברמן לשר הנכנס בצלאל סמוטריץ'. בתחילת הטקס לחצו השניים ידיים. החילופים נערכו על רקע ההתייקרויות בחשמל, המים, הדלק, הארנונה וכלי הרכב החשמליים. ynet העביר את הטקס בשידור חי.
אחרי שנועדו ביניהם במשך שעה, אמר ליברמן למחליפו סמוטריץ' בטקס החילופים: "אתה באת עם מחברת גדולה, אני באתי עם מחברת גדולה. אמרתי לחבר'ה פה במשרד תמיד - אין רווחים. אין מדינה ענייה עם מערכת רווחה חזקה. אם תצטרך אני עומד לרשותך. יש לנו מדינה אחת. בלי קמח אין תורה ולכן צריך לייצר הרבה מאוד קמח לאור הדרישות של השותפים שלך. הרבה מאוד קמח".
2 צפייה בגלריה
טקס חילופי שרים במשרד האוצר
טקס חילופי שרים במשרד האוצר
לחיצת הידיים בין ליברמן לסמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השר החדש סמוטריץ' אמר: "כשנכנסים למשרד כמו משרד האוצר, הדבר המרכזי שאני עושה זה להשיל מעליי את כל העניין הפוליטי כי אני שר האוצר ויש לי מחויבות לאזרחי ישראל. אני איש של שוק חופשי. ליברמן ואני מסכימים על הרבה דברים. המחויבות שלי היא לכלכלת ישראל. לא סוד שבמשרד האוצר יושבת הסיירת של השירות הציבורי. בעזרת השם, ככל שנחזק את הכלכלה - הכנסות המדינה יגדלו. אנחנו נכנסים לתקופה מאתגרת. אינפלציה ומשבר כלכלי עולמי. לא בטוח שכל מה שנעשה יהיה פופולרי, אבל אני מקווה שהוא יהיה נכון לאורך זמן".
סמוטריץ' אמר עוד: "יש לנו מדינה יוצאת מן הכלל שנבנתה פה בנס. יש פה כלכלה טובה ואני לא ממציא שום דבר. אני מתלבש על הקומות שבנו קודמיי, כולל השר ליברמן שהיה שר אוצר טוב. פעל באומץ. אני מקווה להשאיר אחריי משרד טוב יותר וכלכלה חזקה יותר. תודה לשר ליברמן ולמנכ"ל שאנחנו לא נפרדים כל כך מהר. גם במשרד התחבורה השתדלתי לייצר כמה שאפשר. בסוף לא כולם אוהבים את אותן החלטות, אבל זה יהיה בשיח. לאשתי רויטל ולילדיי. זה קצת קלישאה אבל אתם נושאים בעול ושותפים מלאים. בסופו של דבר כשהמשפחה חזקה ויציבה אז אפשר לעשות כמה שיותר דברים טובים".
לשאלות בנושאים הרלוונטיים, השיב שר האוצר החדש כי "הטיפול ביוקר המחיה הוא אחד הדברים החשובים שהממשלה רוצה לטפל בו. אני אעשה כל שביכולתי שהתקציב שנגבש ישמור על אחריות. זו תהיה עבודה קשה. נביא תקציב שיפתח תשתיות וצמיחה לפתוח את השוק. להסיר חסמים ומכסים. אבל לא אכנס לפרטים". בסיום דבריו עקץ סמוטריץ' את קודמו: "תעבדו פחות קשה אצלי, כי אצלי עובדים 24/6".
2 צפייה בגלריה
טקס חילופי שרים במשרד האוצר
טקס חילופי שרים במשרד האוצר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחת המשימות הראשונות של שר האוצר סמוטריץ', שייפגש היום לראשונה עם בכירי האוצר המכהנים, תהיה למצוא להם מחליפים ראויים. בין המסיימים את תפקידם, עם סיום חוזיהם, מנהל רשות המסים, הכלכלנית הראשית, יו"ר רשות ניירות ערך, הממונה על שוק ההון והממונה על השכר ויחסי העבודה במשק. מנכ"ל המשרד, רם בלינקוב, נשאר בינתיים בתפקידו אך ייתכן שסמוטריץ' ירצה למנות לתפקיד מועמד משלו.
בכיר באוצר אמר ל-ynet כי "ניתן לקוות שיבוצעו כאן מינויים מקצועיים ראויים ולא מינויי מקורבים פוליטית. זהו המשרד הממשלתי הכלכלי החשוב ביותר ורצוי שינהלו את אגפיו כלכלנים מעולים ומומחים, במיוחד בעת הקשה שמצפה לכלכלה בעולם ובארץ השנה".
צמרת משרד האוצר מונה 10 בכירים שמנהלים את אגפי המשרד, וכמובן שר אוצר ועוד שר או סגן שר. מתוך אלה תשעה יסיימו כנראה את תפקידם, אלא אם כן תוארך באופן חריג כהונת בכיר מעבר לחוזה.