6 צפייה בגלריה
בני המשפחה של הנאשם עם נשק
בני המשפחה של הנאשם עם נשק
תמונה של ילד עם נשק שנמצאה אצל הנאשמים
אחמד ג'בארין, תושב אום אל פחם, שוחרר היום (שלישי) למעצר בית אחרי כשלוש שנים בהן מתנהל משפטו בגין רצח של סלים ג'וברין ב-2018. זאת לאחר שבית המשפט קבע כי הראיות נגדו נחלשו משמעותית. אחמד הוא אחיו של עומרי ג'בארין, שנרצח לפני כשבוע ביריות.
אחמד, שאיתו בתיק הואשמו גם שני קרובי משפחתו שעדיין בכלא, שוחרר למעצר בית מלא עם אזיק אלקטרוני. זאת למרות שבמסגרת החקירה נמצאו בטלפונים הניידים של הנאשמים תמונות של גברים, ילדים ופעוטות עם נשקים.
בהחלטה לשחררו כתב השופט כי "עוצמת הראיות בתיק נחלשה מהותית ולאח ששקלתי את הדברים בזהירות, הגעתי לכלל מסקנה כי ניתן להסתפק במעצר באיזוק בשלב זה".
עורך הדין שלומי שרון שייצג את אחמד ג'בארין אמר כי "כשהפרקליטות בתיק רצח לא מבקשת לערער על החלטת שחרור של הנאשם המרכזי, זה מדבר בעד עצמו. אחרי חקירת מרבית עדי
התביעה , הבינו גם בפרקליטות שהלקוח שלי לא קשור בשום דרך לרצח כמו שהוא טען למן היום הראשון".
6 צפייה בגלריה
הרכב של הנרצח סלים ג'בארין ב2018
הרכב של הנרצח סלים ג'בארין ב2018
הרכב של הנרצח סלים ג'בארין ב-2018
הסכסוך בין משפחת הנאשמים, ביניהם אחמד, לבין משפחת הנרצח סלים ג'בארין, התחיל לאחר רצח של דוד ואחיין ממשפחת הנאשמים ב-2018. במסגרת סכסוך הדמים בין המשפחות נרצחו ארבעה בני אדם - הדוד והאחיין של אחמד ג'בארין, ואחיו שנרצח לפני שבוע, וכן סלים ג'וברין.
6 צפייה בגלריה
עורך דין שלומי שרון
עורך דין שלומי שרון
עו"ד שלומי שרון
כתב האישום נגד אחמד ג'בארין ושני קרובי משפחתו הוגש ב-2019, בין היתר בגין רצח בכוונה תחילה, חבלה חמורה ואחזקת נשק. על פי כתב האישום הם ארבו לסלים ג'ובארין בכביש כשהיה בדרכו מפרדס חנה לאום אל פחם, חסמו את רכבו וריססו אותו ב-23 כדורים. לאחר הרצח נמלטו הנאשמים לערערה שם הציתו את רכבם במטרה להעלים ראיות.