מפקד הימ"מ תת-ניצב ח', שבנו נפל ב-7 באוקטובר, סיפר היום (א') בטקס הזיכרון ביד לבנים בירושלים כי השנה היום הזה מיוחד עבורו גם באופן אישי, בעקבות הבשורה שהגיעה אליו בעיצומה של הלחימה ביישובי העוטף. סגן (במיל') עידו, בנו הבכור, נהרג בזמן שנלחם במחבלים שהגיעו למתחם מסיבת הנובה.
"עבורי, בפעם הראשונה, הלאומי התערבב גם באישי. 62 חללים שכלה משטרת ישראל. כולם פעלו בגבורה, במסירות, בנחישות ובאומץ לב. ב-7 באוקטובר איבדה הימ"מ תשעה מהטובים בלוחמים ובמפקדים. בבוקר 7 באוקטובר ניהלתי את לחימת הימ"מ בגזרות השונות בדרום. תוך כדי הלחימה הקשה, והידיעה שיש לנו מספר רב של נפגעים והרוגים, קיבלתי את הבשורה המרה על נפילתו של בני בכורי עידו ז"ל".
מפקד הימ"מ: "תוך כדי לחימה התבשרתי שעידו נהרג"
(צילום: דוברות משהב"ט )

1 צפייה בגלריה
סגן במיל' עידו ז"ל בנו של מפקד הימ"מ
סגן במיל' עידו ז"ל בנו של מפקד הימ"מ
"תוך כדי לחימה קשה, קיבלתי את הבשורה המרה". מפקד הימ"מ ובנו עידו
(צילום: עמית שאבי)
הוא ספד לבנו: "עידו, עלם חמודות, אוהב אדם וארץ, היה לוחם בשב"כ, הוא בילה עם חבריו במסיבה ברעים. כשהחלה מתקפת הפתע מצא עצמו מטפל בפצועים, מתחמש ונלחם במחבלי חמאס עד נשמת אפו האחרונה. בשעה 8:40 בבוקר שוחחתי עם עידו בפעם האחרונה בטלפון, הבנתי שהגרוע מכול קרה, ידעתי שמצבו קשה, שמעתי את המצוקה בקולו, וידעתי שאיני יכול לעזור לו".
הוא הוסיף: "השיחה נותקה. אני המשכת בניהול הלחימה. 'אנו עוצרים את הדמעות', כתבה רבקה גובר, אם הבנים ששכלה את שני בניה במלחמת העצמאות לפני 76 שנה. 'אנו עוצרים את הדמעות, ידענו מה הסכנות הצפויות בדרך בה הולכים הבנים, המאבק נמשך ואין מפקירים עמדות'. כך כתבה, וכך גם אנחנו.
"משפחות יקרות, הכאב הוא עצום, הוא אדיר אבל המאבק נמשך. כאן, בנוכחות מי שהקריבו את היקר מכול ושילמו את הכבד במחירים ובשמם של הנופלים, כאב שכול, כלוחם, כמפקד, אנו מתחייבים - אירועי טרור רצחניים לא יצליחו לערער את חוסנה של מדינת ישראל ואת עוז הרוח של לוחמיה. זיכרון פניהם של הנופלים, חיוכם, פועלם וגבורתם מלווים וילוו אותנו תמיד בכל מעשינו. זכרם נותן לנו עוצמה והוא מהווה עבורנו צו החיים, נמשיך לשמור על המדינה שאהבו ונעשה הכול כדי להיות ראויים להם. יהי זכרם של הנופלים ברוך".
בטקס בירושלים, שפתח את אירועי ערב יום הזיכרון, נאם בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר: "הדור הנוכחי ממשיך את עשיית קודמיו בהגנת המדינה - והוא מתגלה בחודשים האחרונים במלוא כוחו ועוצמתו". לדבריו, "ככל שהצטברו העדויות על הטבח הנורא כך הצטברו העדויות על סיפורי הגבורה בשטח. אנשי הביטחון והרבה אזרחים - אף אחד לא עמד מנגד, הם קפצו קדימה אל מול מפלצות החמאס".