שוטרי כפר קאסם איתרו ועצרו ביום רביעי האחרון תושב עזה שעבד באופן לא חוקי בעסק לממכר פחמים, שבו נרצח לפני כשבע שנים תושב אלקנה ראובן שמרלינג - והתגורר במקום בארבע השנים האחרונות. לעסק הוצא צו סגירה למשך 30 יום על פי צו מפקד מחוז מרכז אבי ביטון, ובנוסף הוצא צו סגירה לעסק נוסף שהעסיק שוהים בלתי חוקיים בכפר ברא.
2 צפייה בגלריה
עסק לממכר פחמים בכפר קאסם
עסק לממכר פחמים בכפר קאסם
צו הסגירה לעסק בכפר קאסם
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
ראובן שמרלינג, נרצח ב-2017 ע"י שוהים בלתי חוקיים
ראובן שמרלינג, נרצח ב-2017 ע"י שוהים בלתי חוקיים
ראובן שמרלינג, נרצח ב-2017 ע"י שוהים בלתי חוקיים
בשנת 2017 שמרלינג נדקר והוכה למוות ממניע לאומני, וגופתו נמצאה בערב סוכות במחסן של פחמים מיובאים באזור התעשייה של כפר קאסם, כשעליה סימני אלימות קשים. בתחילה עלה חשד שפלסטינים שהועסקו על ידו במחסן הכו אותו למוות על רקע פלילי בשל סכסוך כספי - אך בהמשך התחזק החשד שמדובר בפיגוע.
יוסף כמיל ומוחמד אבו אלרוב מקבטיה נעצרו בחשד לרצח, וב-2018 הורשעו במסגרת הסדר טיעון. גם הם, כמו תושב עזה שנתפס בשבוע שעבר, עבדו במקום לאחר שנכנסו לישראל באופן חוקי.
תפיסת המחבלים שרצחו את שמרלינג

גורם ביטחוני אמר כי "חמור מאוד להעסיק שב"חים באותו מקום שבו נרצח ראובן שמרלינג. מקרה ההעסקה חוזר על עצמו שוב ואין מצב לא לנקוט בצעדים משפטיים נגד המעסיקים".
מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תגלה אפס סובלנות כנגד מי שמפר את החוק ועלול לפגוע בביטחון באזרחים, בפרט בעתות מלחמה. במסגרת האכיפה המשטרתית הממוקדת כנגד עבירות העסקה, הסעה והלנת שוהים בלתי חוקיים, העלולים להוות פלטפורמה לפח"ע, מבצעים השוטרים בקרות קפדניות בבתי עסק בגזרת המחוז ובצירים".