סרן רואי מילר, בן 21 מהרצליה, מפקד מחלקה בגדוד רותם שבחטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, במהלך היתקלות עם מחבלים בתוך מבנה. כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. באותו הקרב נפצעו גם קצין ולוחם נוספים מגדוד רותם. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.
אימו של סרן רואי, אריאלה, ספדה לבנה: "רואי שלי הגיבור בחר במסלול פיקודי, רואי פיקד כמ"מ בפלוגת תומר בגדוד רותם בגבעתי. חיילי הפלוגה מבתים דתיים נכנסו לעזה בשירת אני מאמין. חייליו, כמו מרבית הלוחמים, דתיים וחילונים כאחד, עונדים פאצ'ים של בית המקדש והמשיח, ובכך מכניסים את רוח הקודש לעזה הטמאה ומטהרים אותה. אנחנו לא עם כובש, אנחנו חוזרים הביתה. עלינו ללמוד מהחיילים הטהורים מהי אחדות, שותפות גורל ואמונה עזה בבורא עולם".
3 צפייה בגלריה
סרן רואי מילר
סרן רואי מילר
סרן רואי מילר
(צילום: דובר צה"ל)
"אני גאה בבני רואי טוב הלב ויפה תואר, אשר הצטיין בכל, גאה ברוח הלחימה שלו, בבחירות שלו, ובדאגה שהפגין כלפי חייליו והזולת", כתבה האם. "חייל גאולה הפרטי שלי קראתי לו והוא חייך את חיוכו המקסים. זכיתי ב-22 שנים מדהימות פחות שבוע. אמא של סרן רואי מילר - גאה בך, זכיתי".
רואי למד בתיכון הנדסאים בהרצליה, ובכיתה י"ב זכה במקום השני בחידון התנ"ך המחוזי. ראש העיר הרצליה יריב פישר אמר: "הלב נשבר. העיר הרצליה כואבת ומשתתפת באבלה הכבד של משפחת מילר. רואי היה צעיר ברוך כישרונות ושמחת חיים שנקטעה. האובדן קשה מנשוא".
אתמול (רביעי) נהרג סרן איליי אלישע לוגסי (21), מפקד צוות בגדוד 75 בחטיבת השריון 7 ("עוצבת סער מגולן"), מפגיעת נ"ט בשכונת שג'אעיה בעזה. מתחילת המלחמה נהרגו 677 חיילי צה"ל, 322 מהם מתחילת הפעילות הקרקעית בעזה. באירוע שבו נפל סרן לוגסי נפצעו עוד שלושה לוחמים מהגדוד באורח קשה. משפחותיהם עודכנו.
3 צפייה בגלריה
איליי לוגסי ז"ל ואמו סמדר
איליי לוגסי ז"ל ואמו סמדר
איליי לוגסי עם אימו סמדר
(מתוך הפייסבוק של ראש העיר קריית שמונה)
סרן איליי הוא תושב קריית שמונה, ובנה היחיד של עובדת העירייה סמדר לוגסי. ראש העיר אביחי שטרן ספד: "איליי היה לוחם אמיץ ואיש מדהים, מלח הארץ, שנפצע עוד בתחילת המלחמה אולם התעקש בגבורה לחזור ולהילחם ברגע שעמד שוב על רגליו".
שטרן ציין עוד: "אני כותב שורות אלה בהלם גמור ובכאב עמוק מנשוא. סמדר יקרה, קריית שמונה כולה מחבקת ועוטפת אותך. העיר שלנו איבדה היום את אחד מטובי בניה וגיבוריה. נוח על משכבך בשלום איליי, והלוואי שכולנו נהיה ראויים לך".
3 צפייה בגלריה
סרן איליי אלישע לוגסי ז"ל
סרן איליי אלישע לוגסי ז"ל
סרן איליי אלישע לוגסי
(צילום: דובר צה"ל)
דובר עיריית קריית שמונה, דורון שנפר, כינה את איליי "הילד של כולנו". הוא כתב: "סמדר לוגסי היקרה שלנו. עיר שלמה מחבקת אותך. עיר שלמה בוכה איתך ועם המשפחה היקרה והמיוחדת שלך. משפחה שכל כולה נתינה ואהבת הארץ. סמדי, גידלת ילד לתפארת. אהבת אותו, עטפת אותו והחדרת בו אמונה וערכים. הלב שלנו שבור".
שנפר סיפר על הפציעה של איליי בעזה, על השיקום שעבר ועל הרצון שלו להמשיך להילחם. "לא היית יכולה לעמוד בתחנונים שלו ובלחץ שהפעיל עלייך לחזור לחזית", כתב לאימו. "זרמת עם הרצון העז שלו להמשיך ולשרת את המדינה, ולהוות דוגמה אישית לחייליו שהעריצו אותו. אנחנו לא מתפלאים, כזה היה איליי. לוחם, פייטר, גיבור, מפקד, מלח הארץ. גיבור ישראל, אנחנו מצדיעים לך".
איליי הוא בוגר בית הספר אורט דנציגר בקריית שמונה. המוסד החינוכי פרסם מילות הספד וניחומים לאימו, שמשמשת תומכת חינוכית בבית הספר הממלכתי-דתי עוזיאל: "המומים וכואבים, משפחת דנציגר משתתפת בצערה של סמדר לוגסי, שאיבדה את היקר לה מכל, איליי, בנה יחידה, שנפל היום בעזה".
דבריו של השר גלנט בשטחי הכינוס שבעוטף
(צילום: שחר יורמן)

שר הביטחון יואב גלנט פגש אתמול בשטחי הכינוס בעוטף עזה את אנשי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. גלנט אמר לחיילות ולחיילים: "היכולת המבצעית והיכולת הלוגיסטית הן שמאפשרות לנו להגיע ולממש את מטרות המלחמה, ואנחנו ברצועת עזה הולכים ומתקרבים לנושא הזה. חמאס שחוק, נמצא במצב קשה ואנחנו נגיע למטרות שלנו מתוך עמדה חזקה מאוד והעניין הזה הולך ומתקרב.
"הטנק שנמצא כאן ואתם מטפלים בו אחרי שהוא יוצא מהקרב, יודע להגיע עד הליטאני, ואנחנו את המהלך הזה בלבנון נחושים לעשות אם יהיה צורך. אנחנו מכים את חיזבאללה כל יום מכות קשות מאוד ואנחנו גם נגיע למצב של מוכנות מלאה לעשות כל פעולה שנידרש בלבנון, או להגיע להסדרה מעמדה של כוח. אנחנו מעדיפים הסדרה, אבל אם המציאות תכפה עלינו אנחנו נדע להילחם".
גלנט אמר עוד: "אני נמצא כאן כדי להביע הערכה למאמץ הלוגיסטי, והמערכת הלוגיסטית נותנת תנאים טובים מאוד, על מנת שהכוחות יוכלו לבצע את המשימות שלהם. המערכת הלוגיסטית בראייתי, קודם כל, עומדת באתגר מ-7 באוקטובר בתהליך של טיפול בנפגעים, יצירת התנאים לגיוס, לשילוח האנשים לציוד שלהם וזאת פונקציה של היערכות מראש ותגובה נכונה של האנשים. אני בודק את שלושת המאמצים המרכזיים - גם האספקה, גם האחזקה וכמובן הרפואה, אני חושב שהדברים הם מאוד-מאוד מובהקים מ-7 באוקטובר עד היום.
"אני רוצה להביע את הערכתי וגם להבהיר לכם ודרככם לחיילים שלכם - שגם כאשר יש קולות של ביקורת, שחלקה היא ביקורת לא לגיטימית, על פעולה של צה"ל ושל כוחות ביטחון אחרים, הדבר הזה איננו משקף את הרוב המוחלט של הציבור ושל ההנהגה, אלא שוליים קיקיוניים וצעקניים שמנסים לייצר מהעניין הזה רווחים שאינם קשורים למלחמה. ולכן, צריך לדעת להתעלם מרעשי הרקע ולשמוע את התווים האמיתיים".
פורסם לראשונה: 22:36, 03.07.24