לשכת ראש הממשלה עדכנה הלילה (בין שני לשלישי) כי הקבינט המדיני-ביטחוני עדכן בישיבתו את מטרות המלחמה, כך שהשבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה נוסף כיעד. "ישראל תמשיך לפעול בפועל למימוש מטרה זו", מסרה הלשכה.
עד היום, כמעט שנה מאז שחיזבאללה החל לתקוף את ישראל כ"זירה תומכת" ברצועה, חזרת תושבי הצפון לבתיהם לא הוגדרה כאחד מיעדי המלחמה, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר על כך אחרי חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר בביירות.
1 צפייה בגלריה
שריפה בגליל העליון
שריפה בגליל העליון
שריפה בגליל העליון אחרי ירי מלבנון
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
בצל הניסיונות להדיחו ולהחליפו ביו"ר הימין הממלכתי גדעון סער, שר הביטחון יואב גלנט שינה אתמול את הטון ובדיון ביטחוני סגור שהתקיים בצהריים בקריה בתל אביב עם נתניהו אמר: "כל הזמן דיברתי על הסלמה או הסדרה, אבל אין אפשרות להגיע להסדרה. יש רק אפשרות אחת - ללכת במלוא העוצמה ולהפעיל את כל הכוח הצבאי שלנו במטרה להחזיר את תושבי הצפון הביתה".
כמה שעות לאחר שדבריו של שר הביטחון בדיון הסגור פורסמו לראשונה ב-ynet, הוא פרסם מסר פומבי דומה בתום מפגש שערך אמש עם עמוס הוכשטיין, שליחו של הנשיא ג'ו ביידן למזרח התיכון. גלנט, כך מסרה לשכתו, הדגיש בפני הוכשטיין כי "האפשרות להסדרה חולפת, חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס ומסרב לסיים את העימות, ולכן - הדרך היחידה שנותרה כדי להחזיר את תושבי הצפון לביתם, תהיה באמצעות פעולה צבאית".
גם נתניהו אותת בימים האחרונים כי פקעה הסבלנות הישראלית, כשברקע נמשכים כל העת חילופי האש בצפון והשיגורים לעבר יישובי הגליל. בדיון ביטחוני-אסטרטגי שהתקיים ביום חמישי בהשתתפות ראש הממשלה, ראשי מערכת הביטחון והשרים גלנט, כ"ץ, סמוטריץ' ודרמר, אמר נתניהו: "המצב בצפון לא יכול להימשך. אנחנו צריכים לשנות את המאזן וחייבים להחזיר את התושבים הביתה. זה לא ייעשה ללא שינוי המאזן מול חיזבאללה. צה"ל צריך להיערך למערכה רחבה בלבנון".
בתוך כך, פרשננו רון ברגמן דיווח כי גורמים במערכת הביטחון מזהירים כי הסלמה בצפון עלולה להפוך למלחמה אזורית, ומ"צעדים פזיזים שמתכננת ממשלת ישראל" - שלא בהכרח יסייעו בחזרת התושבים שפונו לבתיהם. לפי אחד הגורמים, "מחד, הצעדים האלה צופנים בחובם סכנה מוחשית ביותר להתקלחות מצב לוחמה כללי - לא רק בגבול עם לבנון אלא באזור כולו. ומאידך, הם כלל לא מבטיחים פיתרון שיאפשר לתושבי הצפון לחזור לבתיהם".