בזמן שבבתי העלמין ברחבי הארץ נערכו טקסין לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה, בקיבוץ עלומים שבעוטף בחרו השנה להנציח את טבח 7 באוקטובר בדרך שונה ומרגשת: בקיבוץ נערך הבוקר (יום שני) טקס זיכרון ל-12 התאילנדים ו-10 הנפאלים שנרצחו על ידי מחבלי החמאס בשבת השחורה.
2 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון לעובדים התאילנדים שנרצחו בקיבוץ עלומים
טקס יום הזיכרון לעובדים התאילנדים שנרצחו בקיבוץ עלומים
טקס יום הזיכרון לעובדים שנרצחו בקיבוץ עלומים
22 העובדים נטבחו ברפת של הקיבוץ, שאותה הרסו המחבלים לאחר מכן. המחבלים חוסלו לבסוף על ידי כיתת הכוננות של עלומים. רב הקיבוץ, עמית קולא, כתב תפילת "יזכור" מיוחדת, והקריא בטקס בעברית ובתאית: "יזכור אלוהים את בניו האהובים והנעימים, בני תאילנד ונפאל, יושבי עלומים שנטבחו באכזריות איומה במקום מגוריהם, על ידי מרצחים אכזרים בני מוות, חסרי כל צלם אנוש. יזכור אלוהים ונזכור אנו אותם, בכלל זיכרון כל הרוגי ההתקפה הרצחנית על מדינת ישראל ועל יישובי הנגב המערבי ביום השבת, שמחת התורה. נזכור אנו החיים את מתינו כי הנה הם מנגד לנו ויהיו בלבנו תמיד. יהיו חללים אלו יחד עם כל חללי מערכות ישראל חתומים בלב ישראל לדור דור".
בנוסף ל-22 שנרצחו בעלומים, מחבלי החמאס חטפו לרצועת עזה עובדים תאילנדים ונפאלים נוספים מהשטחים החקלאיים בקיבוץ. שני מלבלים שנלכדו על ידי כוחות צה"ל העידו בחקירתם, שחלקים ממנו פורסמו בנובמבר אשתקד, כי העובדים הועלו על אמבולנס באזור הגבול, והוסתרו בתחילת בבית החולים שיפא שברצועה.
2 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון לעובדים התאילנדים שנרצחו בקיבוץ עלומים
טקס יום הזיכרון לעובדים התאילנדים שנרצחו בקיבוץ עלומים
"בני תאילנד ונפאל, יושבי עלומים, יהיו בלבנו תמיד"

"39 משפחות תאילנדיות הצטרפו למשפחת השכול"

במקביל, גם שגרירות ישראל בבנגקוק קיימה טקס לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה לקהילה הישראלית בתאילנד, ואל הטקס הוזמנה באופן מיוחד נריסארה מאלי, אלמנתו של טנצ'אי יוטונגדי, שנרצח בקיבוץ עלומים. מאלי הגיעה לטקס מלווה בשני ילדיהם, בני 8 ו-12.
מאלי שיתפה בהתרגשות את הקהל בסיפורם המשפחתי, דרך היכרות ועבודה משותפת בקוריאה, החזרה לתאילנד והחלטתו של טנגצ'אי לצאת לעבוד בישראל. היא סיפרה כיצד משפחתה מתמודדת עם האובדן הקשה, ועל הכוח שאותו היא שואבת מהחיבוק הישראלי החם. מאלי הודתה על התמיכה הרגשית והסיוע הכלכלי שאותו היא מקבלת מדי חודש, המאפשר לה להמשיך לתמוך בילדיה - ואף לסייע לבנה להגשים את חלומו ולהפוך לרופא.
שגרירת ישראל בתאילנד, אורנה שגיב, אמרה בטקס כי "זו שנה קשה במיוחד למדינת ישראל, כמו גם ל-39 המשפחות התאילנדיות שלצערנו הפכו לחלק בלתי נפרד ממשפחת השכול הישראלית". בטקס, בנוכחות בכירי הקהילה היהודית בתאילנד, נכחו בין היתר גם כ-200 ישראלים, בהם מטיילים רבים, שחלקם סיימו שירות מילואים פעיל רק לאחרונה.