צה"ל הודיע בצהריים (רביעי) על פטירתו של סמ"ר במילואים חנן דרורי, בן 26 מירושלים, ששימש לוחם בחפ"ק סמח"ט בעוצבת "חצי האש" (551). דרורי נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה בחודש דצמבר האחרון, נדבק בפטרייה מסוכנת ומאז ניסו בבית החולים שיבא לייצב את מצבו - אך לא הצליחו.
1 צפייה בגלריה
חנן דרורי
חנן דרורי
חנן דרורי ז"ל. נאבק להפוך ללוחם, וגם למצוא שיבוץ למילואים
דרורי נפצע מפגיעת RPG וסבל מזיהום חריף. הוא פונה לטיפול בבית החולים ברזילי באשקלון ולאחר מכן הועבר להמשך טיפול במרכז הרפואי שיבא, ושם אושפז בטיפול נמרץ. בית החולים והמשפחה פנו לחברת פייזר כדי לקבל תרופה ניסיונית בשם Fosmanogepix מאירלנד לישראל, ובסיוע התגייסות של אזרחים הובאה התרופה לארץ - אך מצבו היה קשה מכדי לשאת בטיפול נוסף.
חנן היה בן היישוב פסגות בבנימין - והשלישי מהיישוב שנופל במלחמה. הוא הותיר אחריו הורים ושלושה אחים, והיה לקראת אירוסין. בעז, חברו, ספד לו: "איזה מין מונח מוזר זה 'חלל צה"ל'. הרי הוא לא של צה"ל, אלא של המשפחה והחברים. ועוד איזה חלל חנן השאיר. כמה הומור, כמה דאגה לאחר, כמה אהבה לכל מי שסביבו. חנן, נעמת לי מאוד".
חברו של חנן סיפר כי "הוא לא היה אמור להיות בצה"ל בכלל, אבל החליט שהוא יהיה לוחם ופשוט הפך עולמות. ‏וגם אז, הוא קיבל בכלל טירונות ג׳וב, אבל בקומבינות הגיע לתפקיד של לוחם. גם במילואים. בתחילת המלחמה סיפר לי כמה הוא משתגע בבית ומזה שהוא לא מוצא שיבוץ מילואים".
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: "הכרתי את חנן כשכן יקר. איבדנו עלם חמודות, יפה תואר עם חוש הומור וטוב לב. בחור חכם ומבריק. אנחנו מחבקים את המשפחה כולה ואת ההורים היקרים טלי ורוני. נתפלל שיהיה מליץ יושר עבורנו ולהמשך המלחמה עד לניצחון".
פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, אמר אמש כי בנוסף לפגיעות הקשות בגפיים ובבטן נמצאו אצל דרורי זיהומים ופטריות שרואים בפצועים קשים. הוא ציין כי בדרך כלל מצליחים לטפל באמצעות טיפול אנטי פטרייתי, אך במקרה זה - הטיפול הקונבנציונלי לא עצר את הזיהום ולכן בית החולים פנה לחברת פייזר שמפתחת בין היתר תרופות לפטריות שונות. חברת פייזר אישרה את השימוש בתרופת חמלה ניסיונית שנמצאה בחברת WEP clinics בדבלין אירלנד. כאמור, מצבו של דרורי היה חמור מכדי לקבל עוד טיפול. "אנחנו לא חוסכים אף מאמץ עבור החיילים הקדושים שלנו ואנחנו נלחמים על חייהם", אמר אמש פרופ' אפק.
לפני כחודש וחצי נפטר מפצעיו חייל אחר שנדבק בפטרייה מסוכנת ברצועת עזה. הלוחם הגיע עם פציעה קשה בגפיים לבית החולים אסותא באשדוד, שם זיהו כי נדבק בשדה הקרב בפטריות עמידות לטיפולים. הרופאים ניסו כל טיפול אפשרי, כולל טיפולים ניסיוניים מחו"ל, והביאו כל מומחה שיכלו. לבסוף הפטרייה השתלטה על איברים בגופו של הפצוע, עד שנקבע מותו.
לפני כחודשיים דווח ב-ynet לראשונה כי האיגוד למחלות זיהומיות מוטרד מכמות החיידקים העמידים והזיהומים שנמצאו בקרב חיילים שנפצעו ברצועת עזה. "בכל בתי החולים מדווחים כי חיילים שבו משדה הקרב עם זיהומים עמידים", אמרה יו"ר האיגוד, פרופ' גליה רהב, "אנחנו רואים אצלם, בעיקר בפציעות בגפיים, זיהומים פטרייתיים וזיהומים חיידקיים עמידים. אנחנו יודעים שבעזה יש חיידקים מאוד עמידים. המידע הזה נצבר במחקרים שעשינו בעבר עם רופאים משם, ואנחנו מכירים את החיידקים האלה גם מילדים שהועברו לטיפול בישראל מבתי חולים בעזה".