יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר צפוי לבקש היום (שני) כסעיף בהסכמים הקואליציוניים גם את חוק עונש מוות למחבלים. החוק עלה מדי פעם וירד מסדר היום בגלל גורמים שלקחו חלק בקואליציה והתנגדו לו.
כעת, בממשלת הימין המסתמנת, נראה שיש רוב ברור לחוק כזה. ואולם, לא ברור מה מידת המוטיבציה של הליכוד לאפשר את חקיקת החוק.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בבית הנשיא
איתמר בן גביר בבית הנשיא
"לא רשות, ולא בשיקול דעת". בן גביר
(צילום: AFP)
מדובר באחת מהבטחות הבחירות של בן גביר ושגורמים נוספים בימין ניהלו סביבה קמפיין, דוגמת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ואף לא מעט חברי כנסת בליכוד תמכו בה בעבר. בן גביר צפוי להציף את הדרישה ולקוות שתוכנס להסכמים בכפוף לדיונים. מדובר בהצעה אחת מתוך שורת הצעות שמבקש בן גביר לקדם, חלקן קשורות בחיזוק סמכויות לטיפול בפשיעה וסיוע באכיפה אפקטיבית.
בעוצמה יהודית מצרפים גם נוסח של הצעת חוק שעליה הם מבקשים להתבסס. "בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של פעולות טרור של רצח יהודים, אך בשל היותם יהודים", נכתב בהצעה. "המשותף לכל אירועי הטרור הללו – רצח יהודים אך בשל היותם יהודים אזרחי המדינה, מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו".
עוד נכתב כי "לאחר כל אירוע טרור, מבטיחים ראשי מערכת הביטחון כי 'זרועה הארוכה של מדינת ישראל תבוא חשבון עם המרצחים'. דא עקא, שבפועל – כלל המרצחים זוכים לתנאים משופרים בבתי הכלא, למשכורות מהרשות הפלסטינית, ובבוא העת רובם משוחררים בעסקאות כאלה ואחרות".
בנוגע למטרות החוק השנוי במחלוקת נכתב: "מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו, ולייצר הרתעה כבדת משקל. לא עוד בתי כליאה עם תנאי 'הכול כלול'. לא עוד שחרורי מחבלים אחרי ריצוי מחצית העונש.
"לפי הצעה זו – טרוריסט שיורשע ברצח מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, ובנסיבות שבהן המעשה נעשה מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו, ידון לעונש מיתה – חובה", נכתב. "לא רשות, ולא בשיקול דעת. עונש חובה. כמו כן, ההצעה מבקשת לשנות את הדין החל באזור, ולקבוע כי ניתן יהיה לגזור עונש מוות גם ברוב דעות, וכי לא ניתן יהיה להקל בעונשו של מי שקיבל גזר דין סופי".