שובן של ההפגנות: ארבעה חודשים וחצי לאחר ביטול ההפגנה האחרונה שנקבעה נגד הממשלה על ידי ארגון המחאה נגד המהפכה המשפטית"כוח קפלן", היום (חמישי) צפויות להתקיים כמה הפגנות של הארגון מול בתי שרים וחברי כנסת בדרישה לקיום בחירות.
בהודעת המארגנים לקראת המחאות הם ביקשו להסביר מדוע להפגין בזמן המלחמה, ואמרו כי "בצל ההתנהלות חסרת האחריות של ממשלת ישראל במהלך השבועות האחרונים, שמביאה להתדרדרות יחסים חסרת תקדים עם הממשל האמריקני, והצעדים הכלכליים המושחתים שהביאו להורדת דירוג האשראי", הם קוראים לאזרחים להפגין מול בתי שרים בשעה 19:00.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
המחאות חוזרות אחרי ארבעה חודשים וחצי. הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן
(צילום: יריב כץ)
ההפגנות, שיהיו תחת הסיסמה "החורבן כבר כאן, רק מאבק יביא בחירות", יתקיימו בין היתר מול בתיהם של שר הביטחון יואב גלנט, שר הכלכלה ניר ברקת, שרת המודיעין גילה גמליאל, שר החינוך יואב קיש, שר המשפטים יריב לוין ושר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף. בנוסף, יתקיימו הפגנות מול בתיהם של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה וחברי הכנסת דני דנון, אופיר אקוניס צביקה פוגל ואלי דלל.
ל-ynet נודע כי בקרב ראשי כוח קפלן הוחלט שההפגנות הגדולות שהיו במוצאי שבת לא ישובו לעת עתה. הסיבה לכך היא שהם לא רוצים שההפגנות יתקיימו במקביל לעצרות משפחות החטופים, משום שכפי שבכיר בארגון אמר היום - "מחאת המשפחות חשובה מכולן". בנוסף, הם קוראים למשטרה לשמור על איפוק מול המפגינים וכן לשמור עליהם מפני תומכיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
"כוח קפלן" מסר כי "ממשלה שהמיטה עלינו את אסון 7 באוקטובר מנסה בזמן מלחמה להעביר חוק השתמטות, ומדרדרת את ישראל לחורבן כלכלי ומדיני, חייבת להחזיר את המנדט לעם. לצערנו, למרות הקריאות חוצות המחנות לקביעת תאריך מוסכם לבחירות, נבחרי הציבור מסרבים, תוך ניתוק בלתי נתפס מרצון העם. לכן נותרה לנו רק ברירה אחת: לצאת למאבק ציבורי נחוש שיביא לבחירות. זה שוב עלינו האזרחים והאזרחיות, לצאת ולהציל את המדינה".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
צפויים לקיים הפגנות גם מול בתיהם: השרים גלנט ולוין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בינתיים, לאחר שלושה חודשים של הפגנות, מטה המאבק "חופשי בארצנו" נגד המהפכה המשפטית - שהפגין תחילה נגד הממשלה בשדרות רוטשילד ובחודש וחצי האחרונים בכיכר הבימה - הודיע אמש כי ההפגנה הקרובה שלו במוצאי השבת צפויה להתקיים לראשונה ברחוב קפלן 36, בצמוד לשרונה מרקט. כפי שקרה בשבתות האחרונות, לא מן הנמנע כי במהלך ההפגנה ינסו מוחים לחסום כבישים בתל אביב, ובתוך כך את נתיבי איילון.
מטעם מטה המאבק אמרו כי כמו בכל שבת הם צופים שיהיו מספר רב של הפגנות בכל רחבי הארץ, כפי שהיו בשבועות האחרונים, כשההפגנה המרכזית תעבור לרחוב קפלן. לדבריהם, "כשיגיע הרגע המחאה תגיע גם לכנסת בירושלים, עד שייקבע מועד בחירות והמנדט יחזור לעם".
פורסם לראשונה: 21:14, 14.02.24