המפגינים: "גלנט, תתעורר"
(צילום: ירון ברנר)

עשרות רבש"צים יצאו בצהריים (שלישי) להפגין מתחת לקריית הממשלה בתל אביב, וחסמו את רחוב קפלן בשני הכיוונים. הם אחזו בשלטים עם הכיתוב "רבש"צ = מגן ישראל" ו"גבורת הרבש"צים", וקראו "גלנט החוצה" ו"גלנט תתעורר, הרבש"צ שווה יותר". בהמשך ישבו על הכביש והקריאו את שמות הרבש"צים שנפלו בהגנה על יישובי העוטף ביום הטבח ב-7 באוקטובר.
הרבש"צים הגיעו למחות על כך שמשרד הביטחון לדבריהם מפקיר אותם ואת ביטחונם של מיליונים מאזרחי ישראל. הם דורשים הקמה של רשות ארצית לרבש"צים שתאגד ותסדיר בתוכה את סמכויותיהם, שפזורות היום בארבע גופים: משרד הביטחון, צה"ל, הרשויות המקומיות והיישובים. לפי הרבש"צים, יש להם "כמה בוסים", אך אף אחד לא מתייחס אליהם, ולטענתם אין להם מעמד מוסדר.
הכותרת
המסרים השקטים של מוחמד בן סלמאן
21:52
2 צפייה בגלריה
הפגנת הרבש"צים וכיתות הכוננות מול משרד הביטחון בתל אביב
הפגנת הרבש"צים וכיתות הכוננות מול משרד הביטחון בתל אביב
"אנחנו אלה שחסמנו בגופנו את המחבלים מלהמשיך במסע ההרג". ההפגנה בתל אביב
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
הפגנת הרבש"צים וכיתות הכוננות מול משרד הביטחון בתל אביב
הפגנת הרבש"צים וכיתות הכוננות מול משרד הביטחון בתל אביב
(צילום: יריב כץ)
ההפגנה החלה בדקת דומייה לזכר הרבש"צים שנהרגו ב-7 באוקטובר, ובתקווה להשבת החטופים המוחזקים ברצועת עזה. בזמן שהמוחים קראו "אין ציוד, אין ביטחון" ו"אין ביטחון, אין מדינה", יו"ר ארגון הרשב"צים איתי הופמן מסר: "אחרי השבת השחורה כולם מבינים שאין לנו לא אבא ולא אמא. לאורך השנים כל שרי הבטחון ראו בנו רק רכיב ביטחוני".
לדבריו, "אנחנו בשר ודם, אנחנו לא גדר או עמוד תאורה. אנחנו אלה שחסמנו בגופנו את המחבלים מלהמשיך במסע ההרג המטורף שלהם. הגיע הזמן שתוקם מיד רשות ארצית לרבש"צים שתאגד אותנו. רק כך דמם של תושבי ישראל לא יהיה הפקר".
רונן כהן, רבש"צ כפר מימון שבעוטף עזה, אמר כי "תפקיד הרבש"צ כרוך במסירות ובמחיר אישי ומשפחתי כבד. מהותו היא חירום ובסופו מוכנות ללחימה וכוננות 24 שעות ביממה בכל ימות השנה. לא ייתכן שלא יכירו בנו כאנשי ביטחון, שלא נקבל תנאים בסיסיים למילוי תפקידנו בהגנה על יישובי התפר והספר. כולם ראו מה קרה".
ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון מוקיר את הרבש"צים ואת גבורתם. החזרת הביטחון, תחושת הביטחון ואמון התושבים היא משימה מרכזית של צה"ל ומשרד הביטחון. בימים אלה אנו פועלים לגיבוש מערך הגנה חזק, שיכלול בן היתר עיבוי משמעותי של כיתות הכוננות בישובים והאמצעים שיועמדו לרשותן. העבודה בשלבים מתקדמים ויישום המרכיבים הראשונים בה יחל בטווח הזמן הקרוב. סוגיית הרבש"צים נבחנת גם היא כחלק מהעבודה. המלצות ראשונות יוצגו בתוך כחודש לשר הביטחון".