3 צפייה בגלריה
יבגן קורנייצ'וק שגריר אוקראינה במסיבת עיתונאים
יבגן קורנייצ'וק שגריר אוקראינה במסיבת עיתונאים
שגריר אוקראינה יבגן קורנייצ'וק
(צילום: רויטרס)
על אף הריכוך המשמעותי במתווה הפליטים שנוצר כתוצאה מאמנת הוויזות בין שתי המדינות והתיווך של ראש הממשלה נפתלי בנט עם רוסיה, שגרירות אוקראינה שוב תקפה את היחס לאזרחים שנמלטו מהמלחמה עם רוסיה - והאשימה את ישראל בהתעקשות על הגבלות לאוקראינים בזמן שאין שום סנקציה נגד רוסיה.

המלחמה באוקראינה - כתבות נוספות

"מדיניות ההגירה המעודכנת אינה מכסה את האתגרים המרכזיים של פליטים לא-יהודים מאוקראינה", נכתב הערב (חמישי) בחשבון הפייסבוק של השגרירות. "רוסיה מבצעת רצח עם והורגת אלפי אזרחים בזמן שממשלת ישראל בודקת את כל הפליטים עם מסרק דק. אנו מפצירים במי שקיבל את ההחלטה לבטל את מדיניות המכסות ואת המכשולים המלאכותיים האחרים כלפי נשים וילדים הנמלטים מאוקראינה שסועת המלחמה".
3 צפייה בגלריה
עולים חדשים במתחם משרד העלייה והקליטה בנתב"ג
עולים חדשים במתחם משרד העלייה והקליטה בנתב"ג
פליטי המלחמה בנתב"ג
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
המתחם בנתב"ג בו הפליטים ממלאים את טפסי העליה
המתחם בנתב"ג בו הפליטים ממלאים את טפסי העליה
(צילום: ריקי כרמי פיאסצקי)
עוד כתבו בשגרירות כי ישראל צריכה לאפשר לפליטים לעבוד בארץ באופן זמני, ואמרו כי העבירו הצעה מפורטת לשרת הפנים איילת שקד. "אנו מקווים שממשלת ישראל, כאומה שחוותה את חיי הפליטים לאורך כל קיומה, תחבק את אלה שמצילים את חייהם וחיי ילדיהם ומחפשים מקלט זמני מפני זוועות מלחמה".
אנשי השגרירות הדגישו כי האוקראינים שמגיעים לישראל כמקלט זמני לא בחרו בה באופן אקראי, אלא שלכולם, לדבריהם, יש משפחה או חברים שמוכנים לארח אותם.
עוד לפני הביקורת על ישראל פרסמה השגרירות האוקראינית קריאה בעברית נגד יחסים עסקיים עם רוסיה. "לא עושים עסקים עם רוצחים!", כתבו בשגרירות וקראו להחרמתה של רוסיה. "כל עסקה ברוסיה מסייעת למשטר של פוטין להמשיך לפגוע בחפים מפשע. החרמה של עסקים ברוסיה יכולה להציל חיים ולעכב את הג'נוסייד. אנו קוראים לכם להצטרף לעסקים המובילים בעולם במאמץ לעצור את רצח העם".