הותר לפרסום כי אמנון מוכתר, בן 67 מפתח תקווה, הוא הגבר שנורה למוות ברכבו אתמול בבוקר (שבת) בקלקיליה. מוכתר היה מוכר לסוחרים הפלסטינים בעיר שבשטחי הרשות הפלסטינית, ברכבו אותרה שקית ירקות ומה שהביא אותו למקום הוא ככל הנראה קניות. "הוא נרצח בפיגוע", אמרו בני משפחתו.
מוכתר נורה למוות, רכבו הוצת

2 צפייה בגלריה
אמנון מוכתר ז"ל
אמנון מוכתר ז"ל
אמנון מוכתר ז"ל
(באדיבות המשפחה)
"הוא היה בחור טוב. תרם לאנשים בסתר, גידל ילדים לתפארת", סיפר קרוב משפחתו של מוכתר. "אהב לעזור ולתת, תרם לאנשים שלא היה להם. יש לו דוכן בשוק בפתח תקווה, הוא אהב את האווירה שם".
מוכתר היה אב לחמישה ילדים, בהם אחד שהתחתן לפני כחודשיים, והיה בעלים של דוכן ירקות בשוק בפתח תקווה. ניר, בנו, סיפר כי "הוא היה אבא וסבא למופת. צדיק שנרצח על-ידי מחבלים. ברור לנו שזה פיגוע". לדבריו, "הוא אהב לטייל שם, הכיר שם את האנשים. כולם אהבו אותו והוא היה עוזר לכולם. זה טרגי שככה זה נגמר, הוא לא חשב שזה מה שיעשו לו שם".
"הוא לא היה פוגע באף אחד, והוא תמיד עזר לנזקקים", הוסיף הבן. הוא סיפר כי גילו על רצח אביהם מהרשת, והוסיף: "המשטרה התקשרה אלינו ואמרו שהרכב נמצא בקלקיליה. שאלתי איפה אבא שלי והם לא ידעו לומר. מהרשתות הבנו שהוא נרצח".
אתי, אשתו של אמנון, הוסיפה כי "הוא נרצח רק בגלל שהוא היה יהודי. הוא היה נפש טהורה. גידלנו חמישה ילדים לתפארת".
לאחר התקרית, כוחות צה"ל רבים נכנסו לעיר כדי לבדוק את נסיבות האירוע, שמסתמן כפיגוע על רקע לאומני. דובר צה"ל מסר כי "כוחות פועלים כעת בקלקיליה לאחר שנקבע מותו של אזרח ישראלי, זמן קצר לאחר שנמצא ירוי במרחב. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל חוקרים את נסיבות האירוע". לאחר הירי אלמונים הציתו את רכבו של הנרצח הישראלי, שכבר פונה מהמקום.
עד כה היו יותר מ-350 פעילויות בקלקיליה מתחילת המלחמה, בהם חמישה מבצעים חטיבתיים, ויותר מ-40 מחבלים חוסלו בעיר. הירי הקטלני בישראלי, בעיר הפלסטינית שנמצאת בשטח A ואסורה לכניסת ישראלים על-פי חוק, הגיע פחות מיממה לאחר ששני מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי חוסלו בקלקיליה. בתמונות וסרטונים שפרסמו הפלסטינים שלשום נראה חיסול המחבלים - סמוך לשוק המרכזי בעיר. אחד מהמחבלים תכנן לפי כוחות הביטחון לבצע פיגוע באזור.
2 צפייה בגלריה
אזרח ישראלי נורה בקלקיליה
אזרח ישראלי נורה בקלקיליה
הרקע המסתמן לרצח - לאומני
במהלך האירוע נפתחה אש לעבר הכוחות - שתכננו לעצור את השניים - והם השיבו באש וחיסלו את המחבלים. אקדחים נתפסו על השניים. בפעילות השתתפו כוחות צה"ל, שב"כ ויחידת הגדעונים של המשטרה.
יממה לפני כן שדדו פלסטינים באלימות רכב של ישראלי כבן 70 והותירו אותו בצד הכביש, באזור קלקיליה. הוא עבר פעולות החייאה, אך מותו נקבע לאחר שעות ארוכות. האירוע הוגדר פלילי. לא נמצאו חבלות על גופו של המנוח.
בחודש אפריל פתחו בחטמ"ר אפרים במבצע אגרסיבי לדיכוי תשתית הטרור שניסו המחבלים להקים בקלקיליה. העיר קלקיליה מונה בין 60 ל-70 אלף תושבים, אין בה מחנה פליטים אך יש שכונות המזוהות עם טרור, בהן שכונת ניזאל ושכונת כפר סאבא. בשתיהן ישנה צפיפות גדולה. כבר כמה חודשים לפני המלחמה זיהו בצה"ל עלייה בפיגועי הטרור שיוצאים מהעיר.
פורסם לראשונה: 21:21, 22.06.24