אחרי המחאה והכוונה לעתור לבג"ץ, החליטו בצה"ל כי לוחם המילואים ששם קץ לחייו לאחר שישה חודשי לחימה בעזה, הוא יוכר כחלל צה"ל ויובא לקבורה צבאית. הערב (רביעי) הודיעו זאת נציגי צה"ל למשפחתו של אלירן מזרחי.
2 צפייה בגלריה
אלירן מזרחי ז"ל
אלירן מזרחי ז"ל
אלירן מזרחי ז"ל. לחם שישה חודשים בעזה
(צילום ביתי)
בצה"ל ציינו בהסבר להחלטה כי מתחקיר המפקדים עלה שהמפגש של אלירן עם מפקד הפלוגה וחייל נוסף, אשר התקיים ביום שבו שם קץ לחייו, היה מפגש הכנה לקראת תעסוקה מבצעית שאותה הם היו אמורים לבצע בימים הקרובים - ולא מפגש חברתי כפי שתואר בבירור הראשוני שנערך באותו היום.
"עוד נמצא כי פגישה זו נעשתה כחלק מתפקידו הצבאי ומצריכה הזנת יום מילואים פעיל", הוסיפו. ההחלטה נלקחה בעקבות התייעצות שנערכה בין שר הביטחון והרמטכ"ל, ולאחר שראש אכ"א בחן זאת.
אלירן, שהתגורר בענתות, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, שניים מהם על הרצף האוטיסטי. הוא לחם בעזה כשישה חודשים, שוחרר, ושם קץ לחייו יומיים לפני שהיה אמור לחזור להילחם ברפיח.
הסירוב להכיר בו עד עתה כחלל צה"ל נעשה משום שבצה"ל ציינו כי "לא היה בשירות מילואים פעיל בעת מותו, בהתאם לחוק, אינו זכאי ללוויה צבאית ומתוקף כך אינו זכאי לקבורה צבאית".
אחותו של אלירן, שיר מזרחי, אמרה ל-ynet: "אנחנו בהלם. אנחנו שמחים שהצלחנו מצד אחד, ואז אנחנו אומרים - 'איך אפשר להיות שמחים'. מבאס שהיינו צריכים לעבור את המלחמה הזאת והימים הקשים האלה. אנחנו מרגישים הקלה וכמובן שלא היינו מצליחים בלי התמיכה. היינו שנייה מלצאת להפגנה ופתאום הקצינים הגיעו ואמרו לנו את זה. לצערנו במדינה הזאת משיגים דברים רק אחרי שעושים רעש".
2 צפייה בגלריה
אלירן מזרחי ז"ל
אלירן מזרחי ז"ל
אלירן מזרחי ז"ל. הותיר אישה ו-4 ילדים
(צילום ביתי)
לפני כמה ימים סיפרה אחות אחרת, הילה גדליהו, על אלירן: "הוא גויס ב-7 באוקטובר על דעת עצמו עוד לפני שהוא קיבל צו. הוא הגיע לחוד החנית והיה מבין הראשונים שנכנסו לעזה. הוא ראה את כל הגופות של כוחותינו בקיבוצי העוטף. הוא היה אחראי לקחת חלק מהגופות. גם כשהוא נפצע באחד הקרבות, הוא רצה להישאר להילחם בכל זאת. כל כך קשה לקבל את זה שהוא יעשה דבר כזה לעצמו. מה הוא חווה שם? מה הוא ראה שם? לאיזו תופת הוא נחשף שגרמה לו לקחת את חייו?".
מלשכת רה"מ נמסר: "המזכיר הצבאי של ראש הממשלה האלוף רומן גופמן פעל בהנחיית רה"מ מול גורמים שונים בצה״ל להביא לכך שאלירן מזרחי ז״ל יוכר כחלל צה"ל ורה"מ מברך על כך, ראש הממשלה מוקיר את תרומתו של אלירן מזרחי זכרונו לברכה ומשתתף בצער המשפחה".
אם אתם או אדם בסביבתכם נמצאים במשבר ועלולים להיות אובדניים, אל תישארו לבד. פנו לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כמו ער"ן בטלפון 1201 או באתר סה"ר - סיוע והקשבה ברשת. לפרטים על הרצאות להעלאת מודעות למניעת אובדנות, היכנסו לאתר "בשביל החיים" - סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו, או ב-03-7487771.