6 צפייה בגלריה
נועה קדם
נועה קדם
נועה קדם
(צילום: שרון צור )
רס"ל אבינועם פרץ התגייס לימ"מ אחרי שחרורו מצה"ל, ומשם עבר להיות מדריך לוחמה בטרור (לוט"ר). בספטמבר 1992, יום לפני טקס הסיום של קורס מדריכי לוט"ר, נתקל פרץ במחבל חמוש בטרמפיאדה ונפל תוך כדי ניסיונו להשתלט עליו. בעוד שישה שבועות תסיים אחיינתו, נועה (21), שנקראת על שמו, את קורס מדריכי הלוט"ר במשמר הגבול.
"עבורי זאת זכות גדולה לשאת את שמו של הדוד הגיבור שנפל בקרב מול מחבלים, ועוד יותר ללכת בעקבותיו ממש", סיפרה קדם. "נלחמתי כדי להיות מדריכת לוחמה בטרור. חתמתי קבע כדי לסיים את השלב השלישי, ולהפוך למדריכת טרור בכירה. הדוד שלי, אבינועם, לא זכה לעמוד בטקס ולקבל את סיכת המדריך. הוא הובא לקבורה באותו יום. הרגשתי שאני חייבת את זה לו ולמשפחה שלי, ושהסיכה שאקבל היא גם שלו".
6 צפייה בגלריה
אבינועם פרץ שוטר מגב שנרצח בירושלים
אבינועם פרץ שוטר מגב שנרצח בירושלים
רס"ל אבינועם פרץ
(באדיבות המשפחה)
6 צפייה בגלריה
  אחיין - מדחת חלבי (הוא אח של האמא הבחור שנפל מדחת יוסף)
  אחיין - מדחת חלבי (הוא אח של האמא הבחור שנפל מדחת יוסף)
מדחת חלבי
6 צפייה בגלריה
הדוד שנפל בקבר יוסף מדחת יוסף ז״ל
הדוד שנפל בקבר יוסף מדחת יוסף ז״ל
מדחת יוסף
(באדיבות המשפחה )
מדחת זרקא (20) שמשרת במחוז חוף של מג"ב, נקרא על שם דודו סמל-שני מדחת יוסף. זרקא נולד כשנה וחצי אחרי שדודו נפל באירוע שהסעיר את המדינה.
הדוד שירת בקבר יוסף. בשנת 2000, באינתיפאדה השנייה, נורה בידי צלף ודימם למוות במשך כשבע שעות, עד שמת בידיו של החובש שטיפל בו. בכל אותן שעות, הרמטכ"ל דאז שאול מופז, והקצינים הבכירים היו בחפ"ק כקילומטר מקבר יוסף, שכותר בידי אנשי חמאס, אולם העדיפו להמתין שאנשי המנגנון הביטחוני של הרשות הפלסטינית ייחלצו את יוסף הפצוע.
"אני בטוח שבמג"ב של היום זה לא היה קורה, והיו מחלצים אותו", אמר זרקא. "גדלתי עם הסיפורים על מדחת. עד היום אני פוגש קצינים במג"ב ששירתו איתו וסיפרו לי על לוחם אמיץ. כשאני חוזר הביתה אמא שלי אומרת שאני מזכיר לה את אח שלה שנפל, אפילו בריח של המדים. זה עצוב, אבל זה כבוד גדול לסגור מעגל ולהמשיך בדרכו".
6 צפייה בגלריה
דוד - לוחם מגב עלם סאבא ז״ל
דוד - לוחם מגב עלם סאבא ז״ל
עלם סאבא
( באדיבות המשפחה)
בפלוגת שחר, במחוז הצפוני של מג"ב, משרת עלם חלבי (21), מדליית אל כרמל. הוא נושא את שם דודו, פקד עלם סאבא, לוחם מג"ב שנפל בתאונת אימונים באוקטובר 2001. "נולדתי לתוך השם של הלוחם שכולם מספרים עליו שלא פחד והיה הראשון לכל משימה", סיפר חלבי.
הוא הוסיף: "כבר בגיל 12 אמרתי לאמא 'אני הולך למג"ב אחרי הדוד שנפל'. מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, היה מפקדו של דודי, והוא סיפר לנו איזה עתיד גדול היה לו במג"ב. סבא וסבתא שלי, ההורים של עלם, אמרו לי מגיל קטן שכמו עלם אתגייס למג"ב - וזה כבוד גדול בשבילי לעשות את זה".