יד אחת על ההגה והיד השנייה עם הפלאפון  | צפו בתיעוד
(צילום: אור ירוק)

נהג בחברת נתיב אקספרס תועד בשבוע שעבר מתעסק בטלפון הסלולרי שלו בעת נהיגה בכביש מעכו לצפת. הנוסע שצילם את הנהג העיד כי דעתו הייתה מוסחת, והאוטובוס זיגזג בזמן הנסיעה. מהחברה נמסר כי הנהג ננזף והביע חרטה על שעשה. בד בבד, מנכ"ל עמותת אור ירוק לבטיחות בדרכים, מתח ביקורת על התקרית, וקרא להתקנת טכנולוגיה שתמנע מנהגי האוטובוסים להתעסק בטלפון הנייד בזמן נהיגה.
האירוע תועד ביום חמישי שעבר בקו 361 שיוצא מחיפה לכיוון לצפת. ד', שצילם את הסרטון והעביר אותו לעמותת אור ירוק, תיאר כי "הנהג לא הפסיק להתעסק בטלפון הסלולרי שלו במשך כל הנסיעה, והאוטובוס ממש שט מצד לצד". עוד הוסיף ד' כי חשש לבקש מהנהג לחדול מעיסוקו בטלפון. "לא רציתי להסתבך, אבל אני כן רוצה למנוע את התאונה הבאה", העיד.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: נהג האוטובוס שמשחק עם הטלפון בזמן הנהיגה
תיעוד: נהג האוטובוס שמשחק עם הטלפון בזמן הנהיגה
אחת מהעבירות המסוכנות ביותר. נהג האוטובוס עם הפלאפון בזמן הנסיעה
(צילום: אור ירוק)
מחברת נתיב אקספרס נמסר כי החברה פועלת על פי נוהלי בטיחות מחמירים מאוד, וכי "ערך זה מנחה את החברה בביצוע עבודתה והענקת שירות בטוח ומקצועי". עוד נמסר כי מבירור שנעשה עם הנהג "הובהר לו שמדובר במעשה חמור מאוד. הוא הביע צער וחרטה, ננזף והתקרית נרשמה בתיקו האישי".
מנכ"ל עמותת אור ירוק, עורך הדין יניב יעקב, אמר כי היסח דעת בנהיגה היא אחת מעבירות התנועה המסוכנות ביותר, "בעיקר בקרב נהגי האוטובוסים, שמסיעים עשרות נוסעים וכל טעות קטנה שלהם עלולה לגרום לתאונה קטלנית רבת נפגעים". יעקב הוסיף כי "מעבר לסכנה הברורה, מצופה היה מנהג מקצועי לא לסכן את חייהם של עשרות נוסעיו ושאר משתמשי הדרך". מנכ"ל העמותה המשיך וקרא לקידום חקיקה שתחייב את חברות האוטובוסים להתקין מערכות טכנולוגיות שימנעו מהנהגים להתעסק בפלאפונים בזמן נהיגה.