במסגרת פעימת השחרור השלישית שנערכה הערב (ראשון), הגר ברודץ', והילדים עופרי, יובל ואוריה, בחזרה בישראל. שוחחנו עם הסבא, שמואל ברודץ', שפעל יחד עם בנו אביחי - בעלה של הגר ואביהם של הילדים - במאבק לשחרורם. בשיחה עם ynet Live הוא מספר על סערת הנפש של השבועות האחרונים, ועל כך שהמאבק לשחרור החטופים עוד רחוק מלהסתיים. האזינו לריאיון המלא:
בטלפון עם שמואל ברודץ שכלתו ונכדותיו שוחחרו מהשבי
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
"הצלחתי לזהות את הגר ואת אוריה", סיפר שמואל למראה התמונות הראשונות של המשוחררים הערב. "אביחי יצא לפגוש אותם. אני סיפרתי לעצמי שהם לא ישתחררו עד יום שלישי, ככה שמבחינתי זו הפתעה טובה. אנחנו עוברים את הדבר הזה ביחד, תמכנו אחד בשני ושרדנו את זה. היינו כולנו בסערת נפש, ומה שהחזיק אותנו זה הקרב על השחרור".
הקרב הסתיים? "אני נשאר בקרב. אני מודיע חגיגית: לא אנוח ולא אשקוט עד שהחטוף האחרון, כולל חיילי צה"ל - יחזור".
האמת שאפשר להחזיר אותם אחרי מה שקרה בשבת השחורה? "החלטתי להילחם עד הסוף, ובעיני זה לקח לפחות 40 יום יותר מדי. אני אילחם למען החטופים שנשארו, אין שום סיבה בעולם שהם יישארו שם. מדינת ישראל לא מילאה את חובתה להגן על החטופים ולכן היא חייבת להחזיר את כולם".
תיקח לך כמה ימים או שאתה מיד חוזר למאבק? "אחכה יום-יומיים, אני רוצה להיות איתם קצת. אבל כעיקרון אני אחזור למאבק. אני כבר מחכה לקחת אותם למסע קניות, שהם יבחרו מה שהם רוצים ואני אקנה להם".