2 צפייה בגלריה
אלי כהן
אלי כהן
כהן ושיקלי
(צילום: יאיר שגיא, צילום: דוברות הכנסת)
הממשלה צפויה להחליט היום (ראשון) על העברת האחריות על הובלת המערכה נגד תופעת הדה-לגיטימציה והחרמות נגד ישראל ממשרד החוץ למשרד התפוצות בראשות השר עמיחי שיקלי. בנוסף, יועברו רכיבי התקציב שיועדו לטיפול בנושא במשרד החוץ.
בהצעה שהופצה על ידי מזכירות הממשלה לשרים נכתב כי שר החוץ אלי כהן מתנגד למהלך, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בו ולכן הוכרע שכך ייעשה. רק לפני שנה הוחזרו הסמכויות למשרד החוץ, לאחר שהועברו ממנו אל המשרד לנושאים אסטרטגיים.
הממשלה בראשות נפתלי בנט אישרה ביולי 2021 את סגירת המשרד לנושאים אסטרטגיים - שנפתח מאז מחדש - והחזרת שטחי הפעולה שלו למשרד החוץ. יחד עם העברת שטחי הפעולה של המשרד, עברו כ-120 מיליון שקלים מהתקציב וכ-100 מיליון שקלים נוספים, שנועדו למימון פרויקט ההסברה "קונצרט", יועברו למשרד לאורך כארבע שנים. כעת צפויים חלקים נרחבים מהתקציב לעבור אל משרד התפוצות החדש, שיישא מעתה את השם "משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות".
2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל אטבריאן, אביב כוכבי, רונן בר, ודוד ברנע
גלית דיסטל אטבריאן, אביב כוכבי, רונן בר, ודוד ברנע
דיסטל אטבריאן. רוצה להוביל את נושא ההסברה
(צילום: הדר יואביאן)
היום יובא בפני הממשלה גם מינויו של אבי כהן סקלי לתפקיד מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, ואם יאושר הוא יעמוד בראש צוות שיגיש בתוך 30 יום את המלצותיו לשר המשרד בנושא העברת שטח הפעולה והאחריות על הובלת המערכה במישור הגלוי ובמישור החשאי. לטובת המשך הפעילות הסדירה, ימשיך משרד החוץ לתת את מלוא השירותים עד להשלמת ההיערכות המנהלית במשרד התפוצות החדש.
בסך הכול, מדובר בהוצאת 23 תקנים ממשרד החוץ ופגיעה של עשרות מיליוני שקלים מתקציבו. אך פרט לכך, במשרד חוששים כי לאחר העברת הסמכויות למשרדו של שיקלי ידונו בממשלה בנושא ההסברה בחו"ל, והשרה גלית דיסטל אטבריאן המעוניינת בהובלת הנושא תדרוש תקנים ותקציבים.