3 צפייה בגלריה
חיסול מבוקש בג'נין
חיסול מבוקש בג'נין
הזירה שבה חוסל החמוש ואותרו אמצעי הלחימה. הפלסטינים: "זו מאפייה"
כוח מסתערבים חיסל הלילה (בין רביעי לחמישי) מבוקש חמוש בג'נין, במהלך ניסיון לעצור אותו. המבוקש יצא עם נשק לעבר הכוח - ואז נורה. הלוחמים איתרו במקום אמצעי לחימה. הפלסטינים, מנגד, טענו כי צה"ל "הפציץ מאפייה". כמה שעות לאחר מכן נפצע קצין צה"ל באורח קל מירי בכפר בורקה בשומרון.
ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי מדובר במוסטפא אל-קסתוני, בן 32. נמסר כי הוא נורה על ידי צה"ל בראשו, בחזהו ובבטנו. בנוסף אליו, נמסר כי נפצעה עובדת משרד הבריאות, בת 34, שנפגעה משני כדורים בבטן ובחזה.
3 צפייה בגלריה
המבוקש שחוסל בג'נין
המבוקש שחוסל בג'נין
מוסטפא אל-קסתוני, המבוקש שחוסל בג'נין
מדובר צה"ל נמסר כי כוח של מסתערבי משמר הגבול ולוחמי צה"ל פעלו, בהובלת מודיעין איכותי של שב"כ, למעצר חוליית מחבלים המשתייכת לג'יהאד האיסלאמי בקסבה בג'נין. במהלך הפעילות כוח מסתערבי מג"ב עצרו שני מבוקשים שהיו בסמוך למבנה. בזמן המעצר נפתחה אש מהמבנה לעבר הכוחות, שהגיבו מיד בירי והחלו בפריצה למבנה. במהלך חילופי האש נהרג כאמור אל-קסתוני.
במהלך פטרול של הכוחות בכפר בורקה בשומרון קצין צה"ל נפצע מירי באורח קל. הוא קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום ופונה להמשך טיפול בבית החולים. האירוע מתוחקר. בהמשך, מספר חשודים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.
שלשום ארגון הטרור "חטיבת עיאש", המזוהה עם חמאס, ביצע שיגור של רקטה מאולתרת באזור ג'נין, שכשל. כוחות צה"ל איתרו את שרידי הרקטה והמשגר המאולתרים. דובר חמאס חאזם קאסם אמר בתגובה לפעולה היום: "ג'נין תישאר בירת ההתנגדות ומבצר המוג'האדין, והיא לא תישבר על ידי כל הפשעים של האויב הציוני".
שרידי הרקטה המפוצצת נמצאו על המשגר, שאותר בשטח פלסטיני, סמוך לאזור התעשייה שחק בשומרון. "חטיבת עיאש" אמרו בהצהרה שפרסמו לאחר השיגור הכושל כי הוא בוצע "בתגובה לפשעי האויב נגד עמנו, ובנקמת דם השהידים שלנו, שהוא הדלק של הג'יהאד שלנו, ובהמשך לתהליך ההכנה והפיתוח המתמשך".
3 צפייה בגלריה
משגר רקטות במחנה הפליטים ג'נין
משגר רקטות במחנה הפליטים ג'נין
משגר הרקטות שאותר בג'נין, שלשום
ניסיון השיגור מצטרף לשורה של ניסיונות שיגור רקטות נוספים מאזור ג'נין, שכשלו גם הם. הרקטה האחרונה ששוגרה, בסוף חודש יולי, נפלה בשטח פלסטיני. קודם לכן פרסמה חטיבת "עייאש" תיעוד של שיגור רקטה כזו, וטענה כי כיוונה לעבר מושב רם און "בתגובה לפשעים של האויב".
בתקרית נוספות שאירעה שלשום נהרגו שני פלסטינים חמושים, בני 16 ו-25, בחילופי אש עם כוחות צה"ל במחנה הפליטים עקבת ג'בר בדרום יריחו. מסתערי מג"ב פעלו יחד עם כוחות צה"ל במקום ועצרו מבוקש אחד, כשבשלבי הסיום של המבצע החלו חילופי האש - שהסתיימו עם שני הרוגים בצד הפלסטיני. כוחות הביטחון שפעלו במקום יצאו מהמחנה ללא פגע.