5 צפייה בגלריה
 בת שבע נגרי
 בת שבע נגרי
בת שבע נגרי וזירת הפיגוע
(צילום: צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
לוחמי ימ"מ עצרו הלילה (בין שני לשלישי) בפעילות מודיעינית באבטחת לוחמי סיירת צנחנים שני פלסטינים, בני דודים מחברון, החשודים בביצוע פיגוע הירי בהר חברון, שבו נרצחה בת שבע נגרי (40) ונפצע באורח קשה אריה גוטליב (39). בהודעה משותפת לדוברות שב"כ, מג"ב ודובר צה"ל נכתב כי החשודים נעצרו ללא התנגדות והועברו להמשך חקירה בשב"כ. הנשק ששימש את המחבלים נתפס יחד איתם. על פי החשד, הרכב השרוף שאותר אתמול בחלחול שימש אותם בפיגוע.
לפי הפלסטינים, מוחמד אכרם אל-שנתיר ובן דודו סאקר אכרם אל-שנתיר הם החשודים שנעצרו. השניים נעצרו בבית המשפחה ולפי החשד קיבלו סיוע מבני משפחתם, אך ככל הנראה במשפחה הקרובה לא ידעו על התכנון לבצע פיגוע.
שר הביטחון יואב גלנט התייחס הבוקר למעצר החשודים והודה ללוחמי צה"ל, ימ"מ ושב"כ על "מבצע מהיר ומדויק". הוא ציין כי "המחבלים שרצחו באכזריות את בת שבע נגרי ז"ל יינמקו בכלא לשארית חייהם. ננקוט בכל האמצעים כדי לחזק את הביטחון. נרדוף ונשיג את אויבינו". לאחר מכן הודיע כי הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, לשלול ולמנוע היתרי כניסה לישראל מבני משפחותיהם.
5 צפייה בגלריה
הנשק שהוסגר במעצר הפלסטינים החשודים בביצוע פיגוע
הנשק שהוסגר במעצר הפלסטינים החשודים בביצוע פיגוע
הנשק שהוסגר
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
זירת הפיגוע בהר חברון
(צילום: רויטרס/MUSSA ISSA QAWASMA)
הפלסטינים טוענים כי כוחות הביטחון עצרו הלילה בחברון ובסביבתה 13 פלסטינים, כשאחד העצורים הוא בכיר הג'יהאד האיסלאמי באזור ג'נין, פארס שוואהנה. מלבד הפעילות בחברון צה"ל מסר כי נעצרו הלילה כ-15 מבוקשים פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון, כשחלק מהמעצרים בוצעו במטרה לסכל פיגועים.
גורם ביטחוני אמר על המעצרים הלילה ברחבי יו"ש כי "סגירת המעגל אחר המרצחים היא חשובה, אך לא פחות חשוב אלפי הלוחמים שסיכנו את חייהם הלילה, עצרו עשרות חשודים וסיכלו פיגועים שככל הנראה התושבים לא ישמעו עליהם".
תחקיר ראשוני של הפיגוע העלה כי הירי התרחש ליד כיכר בכביש 60, סמוך לצומת הכבשים - כאשר המכונית הישראלית שבה היו נגרי, בתה וגוטליב - האטה את נסיעתה. המחבלים ברכב החולף "ניצלו את ההזמנות", ופתחו באש לעבר המכונית - ככל הנראה מנשק אוטומטי שירה כמות גדולה של קליעים. לפי התחקיר בשטח, המחבלים ירו יותר מ-20 כדורים לעבר המכונית הישראלית שהאטה - ולכן הפגיעות היו קטלניות. המחבלים "חתכו" את הרכב הישראלי וירו לעברו מטווח קצר.
5 צפייה בגלריה
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
(מתוך עמוד הפייסבוק של שי סיילאס ניגרקר)
5 צפייה בגלריה
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי
ביום שבת נורו למוות אביעד ניר (28) ואביו שי סיילאס ניגרקר (60) מאשדוד בפיגוע בתוך העיירה הפלסטינית חווארה שמדרום לשכם, על כביש 60. מחקירה ראשונית עולה כי השניים נורו בזמן ששטפו את מכוניתם במכון לשטיפת מכוניות. צוות מד"א הוזעק לזירה וביצע בהם פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותם. המחבל שירה בהם טרם נלכד.
לפני שלושה חודשים נרצח מאיר תמרי (32) בפיגוע ירי בצפון השומרון. צה"ל פתח במצוד אחר המחבלים, שנמלטו. תמרי נורה ליד היישוב חרמש, שבו התגורר בארבע השנים האחרונות. מחבלים שעקפו את רכבו של תמרי ירו בו, ומותו נקבע בבית החולים הלל יפה - יום לפני יום הולדתו.

"המלאכים זכו בך"

הלווייתה של נגרי, תושבת בית חגי ואם לשלוש בנות, התקיימה אתמול בלילה בכפר עציון אחרי שיצאה ממקום מגוריה. שיראל, בתה בת ה-12 שהייתה עמה בפיגוע, ספדה ושחזרה: "אמא, אני רוצה לתת לך חיבוק פעם אחרונה. אני מתגעגעת אלייך ותמיד אתגעגע אלייך. את תמיד בתוך הלב שלי. אני יודעת שאת שומרת עליי, גם כשאני לא יכולה לראות אותך. תמיד שמרת עליי, ועכשיו אני בטוחה יותר. את היית הבן אדם הכי שמח שאני מכירה", אמרה.
הלוויתה של בת שבע נגרי, שנרצחה בפיגוע בהר חברון
(צילום: אלכס גמבורג)

לדברי הבת, "יצאנו לירושלים להיפגש עם בנות דודות, להכין את הגן שלך. עלינו לרכב עם אריה ופתאום שמענו שלוש יריות. החלונות היו שבורים לגמרי ואת כבר לא היית ערה. התקשרתי למד"א 'ירו עלינו בואו מהר'. נלחצתי, הקול שלי רעד. כולם טיפלו בך והחזירו לך על כל הטוב שעשית לכולם. תמיד אמרת שהלב שלך רחב ופתוח לכולם. אני מבקשת ממך, אמא, שתשמרי עליי, על אבא על כולנו. ואל תעזבי אותי. אני מקנאה בכל המלאכים שזכו בך למעלה בשמיים".
אמה של בת שבע, ציפורה, ספדה לה: "בת שבע בתי הבכורה עשתה אותי אימא, יחד עם אבא שלה שהתפללנו כל כך וחיכינו הרבה. מגיל צעיר מאוד היא אהבה ילדים ולכן הלכה ללמוד להיות גננת. היא מאוד אהבה את הילדים בגן ואת ההורים, שהתחרו ביניהם מי יזכה לגננת המיוחדת הזאת עם הנשמה כל כך גדולה".
בתוך כך, יאיר לימור, חמו של אריה גוטליב שנפצע באורח קשה בפיגוע, סיפר הבוקר בריאיון ל-ynet Live על מצבו של גוטליב: "הוא התעורר, מגיב לסביבה וזוכר את האירוע. הוא המשיך למרות פציעתו לנסוע ברכב".
הוא הוסיף: "אנחנו זועקים יותר מ-30 שנה, אמרנו לא לתת להם רובים. יש כאן עם יהודי שחזר לארצו אחרי 2,000 שנות גלות, והממשלה צריכה להבין שצריך לשנות את התפיסה והקונספט שנכנס לכאן מאז אוסלו. אני קורא לבן גביר ונתניהו, אתם נבחרתם - תתעשתו על עצמכם. חייבים למגר את האויב שמפריע לנו, צריך לשנות את התפיסה של כולם. צריך לגרש ולפגוע בכל מי שקשור לטרור וצריך לחזק את ההתיישבות. ממשלת הימין-ימין לא עושה מספיק".