3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו טקס זיכרון יצחק רבין הר הרצל ירושלים
בנימין נתניהו טקס זיכרון יצחק רבין הר הרצל ירושלים
נתניהו בטקס הזיכרון לרבין, 2019
(צילום: סנטרל הפקות)
שמעון שבס, מי שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת כהונתו השנייה של רה"מ המנוח יצחק רבין, קרא לרה"מ בנימין נתניהו להתנצל על השתתפותו בהפגנת המרפסת בכיכר ציון בירושלים, שהתקיימה כחודש לפני הרצח ושהפכה לסמל ההסתה נגד רבין.
בשיחת זום שערך השבוע שבס בפני 400 מדריכים במכללות הקדם-צבאיות, הוא אמר: "נתניהו הוא היחידי מכל הגווארדיה שהייתה על המרפסת בכיכר ציון שלא ביקש סליחה על ההשתתפות באירועים שגרמו להסתה, שיסוי והמרדה.
"הוא לא התנצל אף פעם, לא אמר 'חטאתי', 'טעיתי', כמו שאריק שרון עשה למשל כשהיה ראש ממשלה", טען שבס, "לרגל 25 שנים לרצח אני קורא לביבי לקום ולהתנצל בפני משפחת רבין, חבריו של רבין, מעריציו של רבין וממשיכי דרכו של רבין שהם חלק גדול מעם ישראל".
3 צפייה בגלריה
שמעון שבס
שמעון שבס
"נתניהו לא התנצל אף פעם". שמעון שבס
(צילום: אבי כהן)
3 צפייה בגלריה
שמעון שבס ביחד עם יצחק רבין
שמעון שבס ביחד עם יצחק רבין
"לא היה מוכן להיפגש עם ביבי". רבין ושבס
(צילום: דוד רובינגר)
"אם נתניהו יתנצל - אולי הוא יביא למעט ריפוי מהצלקות האלה, אולי הוא יביא לאחדות יותר גדולה", המשיך שבס, "אני מצפה ממנו לומר 'חטאתי, לא התנהגתי בתבונה'. אולי ההתנצלות שלו תבריא קצת את החברה הישראלית".
בהמשך השיחה הזכיר שבס כי חודשיים לפני הרצח יצחק רבין כינה את נתניהו "ראש הכנופיה", וסיפר: "בריאיון האחרון שלו רבין אמר שהוא לא רוצה להיפגש עם ביבי, לא מוכן להיפגש איתו, כי בעיניו ולפי הידע שלו - הוא עומד מאחורי כל ההפגנות ההסתה והשיסוי שהיו במימון הליכוד ובאחריות הליכוד".
נזכיר כי ההפגנה בכיכר ציון נערכה ב-5 באוקטובר 1995, והשתתפו בה ראשי מחנה הימין אשר קראו לביטול הסכמי אוסלו. בהפגנה הופצה כרזה של רבין במדי אס.אס כאשר על מרפסת הנואמים עמדו שלושה מראשי הליכוד באותה עת: אריאל שרון, בנימין נתניהו ומשה קצב. בתום ההפגנה צעדו כמה מאות מהמפגינים מהכיכר לכנסת, שם הם חיבלו בכלי רכב של שרי ממשלה וניסו לפרוץ למקום.