תיעוד: ירי באמצע כביש בדיר חנא

תושבי כפר דיר חנא שבגליל התחתון סובלים בתקופה האחרונה מגל אלימות קשה מאוד, שמסכן את חיי התושבים. רק הערב (רביעי), באחד הרחובות ביישוב, תועדו שני גברים יורים מטווח אפס בצעיר בן 25 על המדרכה.
בסיום ניסיון החיסול המתועד עלו היורים לרכב שהמתין להם ונמלטו מהזירה. הקורבן פונה לבית החולים כשהוא פצוע באורח בינוני. בהמשך נמצא רכב שרוף - שעל פי החשד שימש את היורים. שוטרים שהוזעקו לזירה פתחו בחקירה, אולם טרם נעצרו חשודים.
4 צפייה בגלריה
ירי באמצע כביש בדיר חנא
ירי באמצע כביש בדיר חנא
יורים מטווח אפס בצעיר על המדרכה - ונמלטים ברכב. מתוך התיעוד
4 צפייה בגלריה
הרכב השרוף שלפי החשד מעורב בירי בדיר חנא
הרכב השרוף שלפי החשד מעורב בירי בדיר חנא
הרכב השרוף שלפי החשד שימש את היורים
לפני כשבוע, באותו יישוב, ירו אלמונים בצעיר בשנות ה-20 לחייו בתוך רכב. גם המקרה הזה התרחש באמצע הרחוב. הקורבן פונה לבית חולים ומצבו הוגדר בינוני.
לפני כחודשיים וחצי, אלמונים ירו באמצע הכביש לעבר שלושה גברים בכפר. כתוצאה מהירי נרצח ג'האד חמוד (33) ושני חבריו נפצעו קשה ובינוני. המקרה תועד, ובתיעוד רואים את היורים נמלטים ברכב.
בעקבות האלימות, מאות מהתושבים יצאו בתקופה האחרונה לסדרה של הפגנות ודרשו להילחם בפשיעה - אולם למרות הכל, עדיין אין שליטה על רצף האירועים האלימים.
4 צפייה בגלריה
הנרצח ג'האד חמוד
הנרצח ג'האד חמוד
הנרצח מלפני חודשיים וחצי, ג'האד חמוד
4 צפייה בגלריה
מפגינים בדיר חנא נגד אלימות
מפגינים בדיר חנא נגד אלימות
מפגינים בדיר חנא נגד אלימות
תושבת הכפר אמרה הערב כי "מי ששומע על המקרים האלה חושב שזה עניין רגיל, אבל כשרואים את זה קורה בשטח ולידך - התמונה מאוד מפחידה. אני וילדיי היינו עדים לאחד האירועים, ועד היום קשה לנו לצאת מהבית. אם אין לנו צורך דחוף אנחנו לא יוצאים, הילדים מפחדים אפילו להיות בחצר. אם המשטרה לא תעצור את הפושעים האלה, הם ירצחו גם אותנו".
תושב אחר סיפר: "אנחנו חיים בפחד. הם יורים ורוצחים אנשים באמצע הרחוב ומול אנשים בלי לדפוק חשבון. לאן הגענו ומה אנחנו יכולים לראות עוד?".
לדבריו, "הכפר שלנו הפך למקום שכל יום מתרחשים בו אירועי אלימות ואין מי שיעזור לנו, כולם מפקירים אותנו. חשבנו שהממשלה החדשה תקדם משהו, אבל לצערי בתקופה שלה רצף האלימות רק התגבר. הם רק מדברים ומבטיחים, אבל בשטח לא עושים כלום, אלא הפושעים ששולטים".