"אפילו אם היה ויכוח, למה שהוא ירצח את הבן שלי?". אחמד עומרי באולפן, הבוקר
(צילום: אביהו שפירא, חגי דקל)

אחמד עומרי, אביו של דיאר עומרי (19) שנורה למוות במהלך קטטה בתחילת החודש על כביש באזור הגלבוע, אמר הבוקר (שני) בריאיון לאולפן ynet כי "הרצח ברור. הכול מצולם. הרוצח הטרוריסט ירה בגב של הבן שלי, התקרב אליו ועוד פעם ירה בו. לא היה ויכוח אפילו". אתמול מחה עומרי מחוץ לבית משפט השלום בנצרת בדרישה לפעול ביד קשה נגד דניס מוקין (32), תושב גן נר החשוד ברצח.
בתיעוד האירוע נראו מוקין ועומרי מתקוטטים ביניהם בכביש מחוץ לרכביהם, בכביש הכניסה לגן נר. עד ראייה נשמע אומר: "הוא ירה באוויר, מה הוא דפוק?". בהמשך נראה עומרי שב לרכבו, בעוד שהחשוד נעמד וירה לעברו כמה פעמים - עד שעומרי נופל על הכביש. "הוא הוריד אותו", נשמע שוב עד הראייה אומר בתדהמה.
2 צפייה בגלריה
דיאר (מימין) ומוקין בבית המשפט
דיאר (מימין) ומוקין בבית המשפט
דיאר (מימין) ומוקין בבית המשפט
(צילום: שמיר אלבז)
תיעוד הקטטה בכביש הגישה לגן נר

עורך דינו של מוקין, יובל זמר, הגיב לדברי האב וטען: "הפרטים העובדתיים שמסר רחוקים מלהיות נכונים. חבל להפיץ את כל הדיסאינפורמציה הזו". לדבריו, "הוא לא ירה לו בגב, בסרטון רואים מישהו שמושכים אותו מהאוטו. מוקין היה בסכנת חיים, הוא ירה ירי אזהרה".
כשנשאל על סכנת החיים בה היה מצוי מרשו, כפי שטען, השיב כי "הסרטון לא מתאר את תחילת האירוע. היה מרדף, המנוח רדף אחריו בצורה מסוכנת ופרועה והלך לאוטו להביא נשק, סכין. זה מה שאמרו ללקוח שלי, ותראה את הלוויה שעשו לו - של שהיד".
2 צפייה בגלריה
מחאה מחוץ לבית המשפט
מחאה מחוץ לבית המשפט
האב אחמד מחוץ לבית המשפט בנצרת, אתמול. "נרצח בדם קר"
(צילום: גיל נחושתן)
"רואים בסרטון שהבן שלי יורד עם ידיים ריקות", מחה האב על הטענות. "אני לא צריך להוכיח את זה. הוא לא יודע להשתמש בנשק, בחיים לא החזיק נשק. אפילו אם היה ויכוח, למה שהוא ירצח את הבן שלי? ויכוח בכביש הופך לירי?".
אתמול, מחוץ לבית המשפט בנצרת, הצטרפו לאב ומשפחתו מאות גברים ונשים שטענו: "דיאר נרצח על רקע גזעני". המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "דיאר נרצח בשטח והפשע תועד" ו"נרצח בדם קר". עו"ד מוסטפא מחאמיד, המייצג את משפחת עומרי, אמר מחוץ לאולם בית המשפט: "המשפחה בטוחה שהרקע לרצח לאומני. אם הייתה קטטה בין יהודים הוא לא היה יורה בו". נציג המשטרה אמר בדיון שהפעולות שבוצעו חיזקו את החשדות נגד מוקין, ומעצרו הוארך בשבוע.