115 שנה אחרי שיוצר לראשונה, חטיף השוקולד המפורסם "טובלרון" יאבד בקרוב את אחד הסמלים המוכרים ביותר שלו: הציור של פסגת הר מטרהורן השווייצרי המעטר את אריזותיו. הסיבה לכך היא החלטת "מונדלז", היצרנית האמריקנית של החטיף, להעביר חלק מהייצור שלו אל מחוץ לשווייץ. חוקי שווייץ מגבילים מאוד את השימוש בסמליה הלאומיים של המדינה על גבי מוצרים שאינם מיוצרים באופן בלעדי בתחומיה.
הכיתוב "תוצרת שווייץ" נחשב למותג בעל ערך, ומחקרים הראו כי מוצרים שונים הנושאים אותו נמכרים במחירים גבוהים בהרבה ממוצרים שמקורם במדינות אחרות. כשברקע הנתון הזה, בשנת 2017 חוקקה שווייץ את "חוק השווייצריוּת", הקובע מהם התנאים שבהם יותר ליצרנים לשווק מוצרים כשהם נושאים את הכיתוב "תוצרת שווייץ" או מתהדרים בדגל השווייצרי ובסמלים אחרים שמעידים כי מקורם במדינה זו.
"חוק השווייצריות" קובע בין השאר שכדי שמוצר יישא את הכיתוב והסמלים, רוב הייצור שלו חייב להתבצע בתוך שווייץ, וכשמדובר במוצרי חלב – הייצור חייב להיעשות כולו בתחומיה. אלא שבשנה שעברה הודיעה "מונדלז" כי החל מסוף 2023 תעביר חלק מייצורו של החטיף למפעל שלה בסלובקיה כדי לחסוך בעלויות, ופירוש הדבר הוא שהיא לא תענה עוד על התנאי שקובע החוק השווייצרי.
לפי היצרנית, בעיצוב החדש של אריזת הטובלרון יחליף את ההר המפורסם ציור גנרי של פסגת הר באלפים, והחטיף יישא את הכיתוב "נוסד בשווייץ".
הטובלרון, שקרוי על שמו של ממציאו, תאודור טובלר, מיוצר כיום בברן, בירת שווייץ. הר מטרהורן שמופיע על אריזתו מתנשא לגובה 4,478 מטרים, ובמרוצת השנים הוא הפך לסמל המזוהה ביותר עם החטיף – לצד צורתו המשולשת של השוקולד, שמדמה בעצמה פסגות הרים. חטיף השוקולד זוכה לפופולריות רבה גם בישראל, והפך לאחת המתנות הנפוצות ביותר שהחוזרים מחו"ל מביאים איתם לחבריהם.
המוסד הפדרלי של שווייץ לקניין רוחני הסביר בעבר כי "חוק השווייצריות" שיגביל את הטובלרון ומוצרים אחרים נועד "לחזק את ההגנה על המותג 'תוצרת שווייץ' ועל הצלב השווייצרי". המכון קבע כי החוק יעזור למנוע שימוש בהם לרעה, כך שערך המותג "שווייצרי" ישומר לזמן רב יותר.