ביום רביעי האחרון, באופן ספונטני ומיד עם היוודע שיגור הטילים מאיראן לעבר ישראל, יצאו מאות פלסטינים ומהגרים מוסלמים ממדינות שונות לחגוג בכמה ערים בגרמניה. הם הביעו תמיכה והזדהות עם המתקפה על ישראל, שרו, חגגו וחילקו ממתקים לעוברים ושבים. אך הרשויות בגרמניה, כמו רבים מתושבי המדינה, זעמו על עצם החגיגה.
2 צפייה בגלריה
הפגנות תמיכה בפלסטינים בגרמניה
הפגנות תמיכה בפלסטינים בגרמניה
מחאה פרו-פלסטינית בגרמניה, ארכיון
(צילום: REUTERS/ Annegret Hilse)
שרת הפנים של גרמניה ננסי פייזר, שהכריזה מלחמה על האיסלאם הקיצוני במדינה, הזהירה כי תגובות מעין אלו יכולות להוביל לעונשים, אך כעת מתברר שאירוע גדול עוד יותר מתוכנן בהמשך: הקהילה המוסלמית הולכת "לחגוג" את יום השנה לטבח 7 באוקטובר ברחבי גרמניה ואירופה כולה.
"זה נעשה באופן מאוד מתוחכם", סיפר ל-ynet בכיר בשירותי הביטחון בגרמניה. "חלק יהיו בהפגנות מאורגנות שאושרו על ידי הממשלה, וחלק יהיה משמרות אבל שלא חייבות באישור. הכותרת של ההפגנות האלה היא תמיכה והזדהות עם תושבי עזה - אבל לכולם ברור שזו מחאה שמזדהה וחוגגת את טבח 7 באוקטובר.
"יהיו פה אנשי איסלאם לצד אנשי שמאל קיצוני", הוסיף הבכיר. "המשטרה ערוכה בכוחות מאוד גדולים ועם הוראות מאוד ברורות מתי יש להתערב ולעצור את ההפגנות והצעדות". הוא הדגיש: "לא ניתן שיחגגו פה רצח יהודים. לא יהיו פה קריאות של מ'הנהר ועד הים', לא 'יאללה יאללה אינתיפאדה' ולא 'מוות ליהודים'. כולנו ראינו את הקליפים מהחגיגות על שיגור הטילים ביום רביעי - זה לא יחזור".
2 צפייה בגלריה
הזמנה להפגנה פרו-פלסטינית בברלין ב-7 באוקטובר
הזמנה להפגנה פרו-פלסטינית בברלין ב-7 באוקטובר
הזמנה להפגנה פרו-פלסטינית בברלין ב-7 באוקטובר
ההפגנות הפרו-פלסטיניות צפויות להימשך ממחר ועד יום שני, ואמורים להשתתף בהן מאות אלפי מפגינים בכל רחבי גרמניה. רק בברלין, שם צפויים הצועדים לצעוד בעיקר בשכונות המהגרים, צפויים להשתתף עשרות אלפי מפגיניפ. המשטרה חוששת מכך שהצעדות יזלגו לכיוון אזורים שאינם מורשים להפגנות - ומוסדות יהודיים. רכבים משטרתיים מערים ומדינות סמוכות כבר הועברו לברלין במהלך היום, וכוח השיטור המקומי מפגין נוכחות משמעותית ברחובות.
המשטרה תפעל גם בכוחות מיוחדים רבים במהלך טקסי הזיכרון של ישראלים ויהודים לציון 7 באוקטובר. במהלך יום זה צפויים להיערך בין היתר כנסים, טקס פמיניסטי ומסיבת סולידריות תחת הכותרת WE WILL DANCE AGAIN. בנוסף, ביום שני בשעה 05:20, שעת תחילת ההתקפה לפי שעון גרמניה, יחל טקס הקראת שמות הקורבנות בשער ברנדנבורג בברלין.
טקסי הזיכרון יימשכו כאמור עד יום שני, ולצידן צפויות הפגנות פרו-פלסטיניות נרחבות, במדינות רבות באירופה, צפון אמריקה, אוסטרליה וגם באסיה. במדינות עם ציבור מהגרים מוסלמי גדול, כמו צרפת או שבדיה, מתכוננים כוחות הביטחון להפגנות גדולות ואלימות במיוחד.