שרת ההסברה לשעבר, ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד) תקפה אמש (רביעי) את עמרי רונן, ממובילי מחאת "אחים לנשק", שסבתו נרצחה בטבח 7 באוקטובר. דיסטל תקפה את ארגון המחאה, שהתגייס לאחר מתקפת הפתע לסיוע לאזרחים, כ"ארגון ברברי, אלים וגזעני שהוביל לטבח", ואמרה לרונן שידיו "מגואלות בדם". הוא השיב כי לחם במחבלי החמאס ביום הטבח ושירת מאז במשך 180 ימים במילואים, ואמר: "אני מתבייש שאת חברת כנסת".
חילופי הדברים בין רונן לדיסטל החלו לאחר שחברת הכנסת תקפה את שקמה ברסלר, ממנהיגי מחאת קפלן, בפוסט שפרסמה בחשבון ה-X שלה (טוויטר לשעבר). דיסטל שיתפה סרטון קצר שבו סא״ל יניב אבן, מפקד בית ספר לבקרה אווירית ופיקוח טיסה, אומר כי עקב המחאה נגד המהפכה המשפטית, הצבא מצא את עצמו אחרי 7 באוקטובר "עם הרבה מילואימניקים שלא כשירים למשימה״. דיסטל כתבה יחד עם השיתוף: "תראי מה עשית שקמה״.
2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
"ראינו את הריאיון אחרי הטבח, את יודעת שזה עליכם". רונן לדיסטל
(צילום:satview, רפי קוץ)
בעוד שברסלר עצמה לא הגיבה, רונן מתח ביקורת חריפה על חברת הכנסת ואמר כי מדובר בתעמולה מצידה. רונן ציין את הריאיון שהעניקה דיסטל זמן קצר לאחר טבח 7 באוקטובר, שבו הודתה כי הייתה "חלק מהאנשים שגרמו למדינה להיחלש, והחולשה הזו בהמון מובנים הובילה לטבח". הוא כתב: "כולנו ראינו את הריאיון שלך אחרי הטבח. את יודעת שזה עליכם. גרמת למדינה להיחלש, פגעת באנשים ואת לא מועילה לאף אחד - מילים שלך. לכי הביתה, הסיפור שלך נגמר".
בתגובה, ח"כ דיסטל כינתה את רונן "ערב רב", ותקפה אותו ואת "אחים לנשק" בחריפות. "תקשיב טוב, אתה והארגון האלים, השונא, הגזעני והברברי שלך זה הדבר הכי הרסני שקרה לחברה הישראלית מקום המדינה", כתבה השרה לשעבר, למרות שאנשי הארגון התגייסו לסייע לאזרחי המדינה לאחר מתקפת הפתע, ולחמ"ל האזרחי של אחים לנשק אף הוענק אות הנשיא להתנדבות.
דיסטל האשימה את רונן ב"מיטוט הצבא מבפנים" רק כדי "שביביסטים לא יחליטו על הבלורית יפת התואר שלך", וטענה: "אתה לא באירוע, כפרה. עם ישראל ישנא אתכם לנצח. הילדים שלך יתביישו לומר בקול רם שאבא שלהם היה חבר בארגון שהוביל לטבח. הייתי כותבת לך לשטוף את הפה בסבון אבל עדיף שתתחיל עם הידיים - הן מגואלות בדם".
"יצרתי פילוג ומתח שהביא לחולשה". דיסטל בדצמבר
(צילום: באדיבות חדשות 13 )

רונן ענה בתגובה כי "הקשבתי ברוב קשב. ארגון אלים אנחנו לא, אבל האלימות המילולית שהפגנת כאן דווקא כן. אין ספק שנבהלת מהצעד הכאילו עצמאי שלך בריאיון שנתת ועכשיו את מחפשת למצוא דרך חזרה לזחול לידיו של המלך שלך. כתבת כאן אוסף של שקרים, כיאה לפיגורה בכירה במכונת הרעל. את חברת כנסת בישראל, ובכל זאת החלטת לרדת הכי נמוך שיש, עד הילד הקטן שלי, למרות שהתחננת שלא ידברו על הבן שלך. אני מזכיר לך שאת היית שרה בממשלה כשבוצע הטבח, והודעת בקולך שאת אשמה".
הוא הוסיף: "רק שתדעי שהבן אדם הזה שקראת לו 'הבלורית יפת התואר' ו'הכפרה' הגן עלייך 180 ימים במילואים בתשעת החודשים האחרונים. הידיים שלו נלחמו ב-7 באוקטובר כשאת עוד היית בבית בהלם, וכשיצאת ממנו נכנסת להיסטריה על האסון שהבאתם עלינו ורצת להתראיין. אני מתבייש שאת חברת כנסת".
ח"כ דיסטל השיבה כי "צר לי על אובדנך האישי, בלי טיפת ציניות. אבל אין לזה שום קשר לעובדה שהאג׳נדה שהארגון שלך מוביל גורמת לסכנה ביטחונית ממשית. כמו כן, אתה לא היחיד שנמצא במילואים, כל הגברים במשפחה שלי נלחמו מאז הטבח". בהמשך טענה חברת הכנסת כי "אני הושטתי יד לכל עם ישראל, ימין ושמאל כאחד. מעולם לא הושטתי יד ולעולם לא אושיט לארגונים שעודדו סרבנות, פילוג והסתה".
2 צפייה בגלריה
 נירה רונן  ומכתב שהושאר על ידי מחבלי חמאס בחדירה לכפר עזה בשבעה באוקטובר
 נירה רונן  ומכתב שהושאר על ידי מחבלי חמאס בחדירה לכפר עזה בשבעה באוקטובר
עמרי עם סבתו, וה"מכתב" של מחבלי החמאס
סבתו של עמרי, נירה רונן בת ה-86 נרצחה כאמור בממ"ד בביתה בכפר עזה בטבח 7 באוקטובר, יחד עם המטפלת שלה, אנג'לין (אנג'י) אגירה. בחודש פברואר עמרי פרסם כי מחבלי החמאס אף כתבו בערבית ביומנה של סבתו: "נסעתי היום פעם ראשונה לכפר עזה, לבית של סבתא שלי שנרצחה. במהלך הביקור והחיפושים מצאנו מכתב שכתבו המחבלים ביומן שלה שנשאר בסלון, ומספר את כל הסיפור. 'גדודי עז א-דין אל-קסאם עברו כאן והורידו את אף הציונים הכובשים. אתם תמותו, ולא תישארו פה'".
"מצאנו את המחברת על השולחן בסלון", אמר אז ל-ynet. "זו מחברת שהיא כותבת בה כל מיני דברים כדי לא לשכוח. זה פשוט היה שם. צילמתי ושלחתי לחברים דוברי ערבית שתרגמו לי. המסר הזה שלהם לא מרתיע אותנו. סבא וסבתא שלי הקימו את הקיבוץ וזה המקום שלהם ושלנו. זה רק מלמד אותנו מי הם אותם מרצחים ומה התגובה שלנו צריכה להיות".
מאחים לנשק נמסר בתגובה: "כבר חשבנו שהגענו לפסגה של שנאת החינם, אולם ח"כ דיסטל מוסיפה להתיר את דמנו כשהיא תוקפת אזרח, אח שלנו, מילואימניק שמגן עליה ועל כולנו, בלי קווים אדומים. שוב הכתובת על הקיר כשרה"מ ובנו עובדים בלעודד הסתה פרועה מהמרפסת במיאמי, במקום בכיכר ציון. אנחנו לא מפחדים, לא נירתע עד שכל ממשלת הקיצוניים תהפוך היסטוריה".