2 צפייה בגלריה
ילנה וג'ייסון
ילנה וג'ייסון
"הייתה שם אובססיה". ילנה וג'ייסון
(קרדיט: חיים חבשוש, מתוך האינסטגרם)
בית המשפט בראשון לציון האריך בשבוע את מעצרו של ג'ייסון בלייז, תושב בת ים החשוד ברצח ילנה גרנברג בשבוע שעבר. בדיון עדכנה המשטרה כי בלייז הודה במעשיו בפני השוטרים שחקרו אותו אמש בבית החולים. במשטרה אמרו כי לבלייז - שניסה לשים קץ לחייו - מיוחסת גם עבירת שיבוש חקירה.
לפי החשד, בלייז בן ה-29 הותיר את גופתה של גרנברג מוטלת בשדה ליד רחובות. במשטרה אומרים כי בהמשך נטל כדורים, ובעקבות זאת אושפז במצב קשה בבית החולים אסף הרופא.
הדיווח על מציאת הגופה ביום חמישי
(צילום: ניצן דרור, נויל האריס)
2 צפייה בגלריה
ילנה גרנברג
ילנה גרנברג
"הייתה ממש ילדת טבע. הוא היה פחות מחובר". הטיולים של ילנה
(מתוך אינסטגרם)
גרנברג, בת 27 במותה, הייתה בלוגרית טיולים, ויום לפני שנרצחה פרסמה המלצה לטיול בצפון - בבמבוק פארק ברכת רם. "זו אחת האטרקציות הכיפיות שיש לארצנו הקטנה", כתבה. "מי שעוקב אחריי יודע כמה אני שונאת חוויות שקריות, כך שתסמכו עליי".
חיים חבשוש, חובב טבע, סיפר כי הכיר את גרנברג דרך קבוצת וואטסאפ של מטיילים - ולדבריו לא זיהה התנהגות יוצאת דופן מצד בלייז. "הוא היה שקט ופחות מחובר לטבע", אמר. "היא הייתה ממש ילדת טבע ואוהבת טיולים. ראו את הברק שלה בעיניים כשיצאה לטיולים. לפני כמה ימים התכתבנו בפעם האחרונה. היא הייתה קסם של ילדה, כל החבר'ה שהכירו אותה בהלם ואומרים עליה רק דברים טובים. זה מזעזע ולא נתפס".
זירת הרצח ליד רחובות
(צילום: ניצן דרור, דוברות המשטרה, תיעוד מבצעי מד''א)

חובבת טבע אחרת שהשתתפה בטיול המשותף לנחל דישון אמרה: "אני לא מצליחה לעכל את זה. הרגשתי שהייתה שם אובססיה, אבל לא עברה לי לרגע מחשבה שהוא יכול לבצע דבר כזה. היא הייתה בחורה מדהימה וחכמה, אני פשוט המומה".
אחותה של ילנה, נדיב אמינוב, סיפרה כי "בלייז רצח אותה בדקירות. כל הפנים שלה היו שריטות. הוא היה מתוסכל. הם רבו הרבה פעמים וחזרו להיות בקשר. הם הכירו לפני שלוש שנים דרך חבר משותף. הוא רצה משהו רומנטי והיא לא. הוא בן אדם לארג', מכיר את כל המשפחה. הוא גר אצלנו".
הדיווח על מציאת גופתה של גרנברג התקבל במוקד 101 של מד"א ביום חמישי האחרון בשעה 05:04, אז דיווח תושב האזור שהבחין בגופה בשדה ליד רחובות. מותה נקבע כבר בזירה, והלווייתה התקיימה ביום שישי האחרון.