למרות לשונות האש שעלו אמש (שלישי) מאזור הדאחייה של ביירות, אזרחי לבנון למדו על חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר מכלי התקשורת הישראליים. "אם רוצים לדעת מה קורה באמת, גם בלבנון, כדאי לפתוח טלוויזיה או רדיו בישראל. הם מספקים תמונה מפורטת יותר", אמר איש כלכלה בכיר בלבנון, תושב ביירות.
התקיפה בדאחייה בביירות
(צילום: רויטרס)

2 צפייה בגלריה
תקיפה בדאחייה בביירות
תקיפה בדאחייה בביירות
המבנה שהותקף בדאחייה בביירות
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
2 צפייה בגלריה
תקיפה בדאחייה בביירות
תקיפה בדאחייה בביירות
הדאחייה בביירות
(צילום: REUTERS/Ahmed Al-Kerdi)
צה"ל לקח אחריות על "התקיפה הממוקדת", בתגובה לרצח 12 הילדים והנערים ממג'דל שמס. על-פי הדיווחים ישראל תקפה כאמור את פואד שוכר, ראש אגף המבצעים בחיזבאללה שמכונה "חאג' מוחסן" - ובשלב זה עדיין לא ברור האם אכן חוסל, וישנם דיווחים סותרים לגבי גורלו. מדובר ביעד החיסול המשמעותי ביותר במלחמה בצפון, מקביל לראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף בעזה, ולמעשה האיש הקרוב ביותר לנסראללה. בפועל, הוא השני בחשיבותו בארגון, וגם המפקד על כל המערכים האסטרטגיים של חיזבאללה.

עוד על ניסיון החיסול בביירות:

בשיחה עם ynet סיפר תושב הבירה הלבנונית כי התקשורת בארצו "גמגמה" במסירת המידע: "כתבים של אל-ג'זירה כבר היו פעילים בשטח, אבל ישראל הקדימה אותם בדיווחים". על שוכר, יעד החיסול, סיפר כי הוא דמות מוכרת בביירות, ותמיד השתדל לשמור על פרופיל נמוך. "הוא ידע ששמו נמצא ברשימות החיסול של ישראל וארה"ב וניסה לחמוק מהן. גם כשידע שישראל מתכוונת לנקום על הטבח הנורא בגולן הוא לא דמיין שתפעל בתוך הדאחייה", אמר.
"רבים היו בטוחים שמטוסי חיל האוויר יפציצו בצור או בצידון. הממשלה כאן בלבנון ניסתה להרגיע את מפקדי צה"ל וגורמים במוסד ובמשרד הביטחון הישראלי. אפילו היה נראה כאילו ישראל מתאפקת - ואז היה הפיצוץ, בהפתעה".
כעת בלבנון טוענים שאיראן תלחץ על חיזבאללה להתאפק. לדבריהם חיזבאללה לא מעוניין במלחמה מול ישראל, אלא "רק" בפיגועים, ירי טילים - והרחקת תושבי צפון ישראל מבתיהם. תושבים אחרים הדגישו: "המודיעין הישראלי עובד". הם ציינו את העובדה כי בתל אביב זיהו מי הנחה את הירי למג'דל שמס. "אנחנו מקבלים כל הזמן תזכורות שהמודיעין הישראלי יושב חזק בלבנון. גם חיזבאללה מכיר בעובדה הזאת", אמרו.
פורסם לראשונה: 23:12, 30.07.24