נער בן 13, תושב נוף הגליל, נתפס אתמול (שני) במושב הנהג לאחר שהתנגש ברכב שנסע לפניו. על פי החשד, הנער יצא עם חברתו, בת 13 גם היא, ולקח אותה ל"סיבוב דאווין ופוזה" ברכב של אמו כדי להרשים אותה. התאונה הסתיימה במזל בפגיעות קלות בלבד והחשוד הופנה לטיפול שירות המבחן לנוער.
1 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לרכב בתאונה
הנזק שנגרם לרכב בתאונה
הרכב בו נהג בן ה-13, לאחר התאונה
(צילום: דוברות מחוז צפון)
ראש מדור תאונות דרכים במרחב העמקים, פקד גדי פינגרוט, אמר כי שוטרי סיור שהגיעו לזירת התאונה "נדהמו לגלות שמהרכב הפוגע פונו הנהג ונוסעת, שניהם בני 13". לדבריו, הנער חשוד בנהיגה ללא רישיון נהיגה וללא תעודת ביטוח, נהיגה בקלות ראש וגרימת תאונת דרכים.
"כשהבנו שנער בן 13 נהג ברכב ללא רישיון הזמנו את אמא שלו לחקירה, שעל שמה רשום הרכב. היא טענה שבנה לקח את מפתחות הרכב ללא ידיעתה", אמר פקד פינגרוט והוסיף כי הנער נחקר תחת אזהרה והודה במעשה. "הוא סיפר שאסף את חברתו ורצה להרשים אותה. לטענתו הרכב שנסע לפניו בלם בפתאומיות ולכן התנגש בו. מניתוח התאונה ניתן לקבוע שהאחריות היא על הנער, מאחר וחובה על כל נהג לשמור על מרחק בטוח מהרכב שלפניו - קל וחומר כשמדובר ברכב שעומד לפני כניסה לצומת", הסביר פקד פינגרוט.
פקד גדי פינגרוט: "להרחיק את מפתחות הרכבים מבני נוער"
(צילום: דוברות מחוז צפון)

רק בשבוע שעבר תפסו שוטרי הסיור במרחב העמקים נער אחר בן 13 שלקח את הרכב המשפחתי משום שרצה להסיע את אחיו בן התשע לטיול ביער. השוטרים זיהו את הרכב ש"זגזג ונסע בצורה לא יציבה", גררו אותו לתחנת המשטרה והזמינו את הורי הילדים לחקירה.
על רקע מקרים אלה קרא פקד פינגרוט להורים "להקפיד ולהרחיק את מפתחות הרכבים מבני נוער וילדים שאינם מורשים לנהוג, רק בנס התאונה הזו הסתיימה עם פצועים במצב קל, היא הייתה עלולה להסתיים בנפגעים בנפש, ואנשים היו עלולים לקפח את חייהם".