1 צפייה בגלריה
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
חיסון של פייזר בבית שמש
(צילום: AFP)
חצי מאוכלוסיית ישראל כבר חוסנה בשתי מנות פייזר - וכעת החלה החברה בניסוי לחיסון של קבוצת הגילאים העיקרית שעדיין לא מחוסנת: ענקית התרופות האמריקנית הודיעה היום (ה') כי החלה בניסוי לחיסון ילדים עד גיל 12, בכוונה להתחיל בחיסון ילדים בתחילת 2022.
דוברת פייזר שרון קסטיליו אמרה כי המתנדבים הראשונים בשלב המוקדם הזה של הניסוי קיבלו אתמול את הזריקה הראשונה. בדצמבר האחרון אישרו בארצות הברית מתן חיסוני פייזר לבני 16 ומעלה. 66 מיליון מנות חיסון ניתנו בארצות הברית עד כה. בישראל התחסנו עד כה בשתי מנות 4,655,955 מתחסנים - יותר מחצי מהישראלים.
פרויקטור הקורונה פרופ' אש: בקרוב נדון על הורדת המסכות בחוץ
(צילום: אבי חי, משי בן עמי)

מנכ"ל פייזר: "ישראל הפכה למעבדה של העולם"
(צילום: NBC)

הניסוי בילדים, שהצעירים שבהם הם תינוקות בני 6 חודשים, החל לאחר שחברת מודרנה פתחה בניסוי דומה בשבוע שעבר. החיסון של פייזר הוא היחיד שניתן בארצות הברית לבני 17-16. החיסון של מודרנה אושר לבני 18 ומעלה. בישראל רק במקרים בודדים ונדירים ניתן אישור לחסן ילדים מתחת לגיל 16.
התוכנית של פייזר היא לבחון את בטיחות החיסון שלהם בשלוש מנות שנות - 10, 20 ו-30 מיקרו-גרם - בקרב 144 הילדים-נסיינים שמשתתפים בשלב הראשון והשני. הם מתכוונים להרחיב את הניסוי ל-4,500 משתתפים בשלב האחרון, שבו יבחנו גם את תגובת המערכת החיסונית, כנראה באמצעות בדיקת רמות הנוגדנים. קסטיליו אמרה כי החברה מקווה שנתונים מהניסוי יתקבלו בחצי השני של 2021.
בינתיים, פייזר ממשיכה בניסוי החיסון אצל בני נוער בני 12 עד 15. נתונים לגבי ניסוי זה צפויים להתקבל בשבועות הקרובים.