בירושלים החליטו לשנות גישה - ולהגביר את הלחץ מול ארצות הברית בעניין מצרים, שמסרבת לפי שעה לנוכחות ישראלית בציר פילדלפי. השבוע מגיעה לישראל משלחת של בכירי איפא"ק - השדולה הפרו-ישראלית בבית הנבחרים האמריקני. בשיחות איתם, צפויים הבכירים הישראלים להעביר מסר חשוב לחברי קונגרס - כי יש לדרוש מהממשל האמריקאי להגביר את הלחץ לא רק על חמאס אלא גם על מצרים, כדי להגיע לעסקה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות אוגדה 162 והשמדת התוואים  התת-קרקעים בציר פילדלפי
תיעוד מפעילות כוחות אוגדה 162 והשמדת התוואים  התת-קרקעים בציר פילדלפי
תיעוד מפעילות והשמדת התוואים התת-קרקעים בציר פילדלפי
(צילום: דובר צה"ל)
חברי איפא"ק יתבקשו על ידי בכירים בישראל לפעול בקונגרס ולהפעיל על מצרים לחץ כבד שכן היא זו שאחראית לחימוש ולמימון החמאס ובכירים בתוכה הרוויחו מכך הון. "זו הסיבה שהמצרים מתעקשים על ציר פילדלפי", אמר בכיר ישראלי. "הגיע הזמן שבארה"ב יכירו באחריות המצרית, במקום לתקוף את קטאר על פעילות הומניטרית שהייתה לבקשת ובתיאום ארה"ב וישראל ונוהלה על-ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים".
גורמים בישראל אומרים כי מצרים במשך שנים נתנה יד להברחות אמצעי לחימה וכסף ממצרים לעזה דרך רפיח ופילדלפי, והעלימה עין. "יש פה אינטרס כלכלי מובהק עבור האנשים שהיו הכי קרובים לסיסי", אומר גורם ישראלי.
נתניהו מציג מפה: זו החשיבות של ציר פילדלפי
(צילום: לע"מ)

קצינים בצבא המצרי, נציין, התעשרו מהברחת נשק לחמאס - וההונאה הזו באה על חשבון תנאי הסכם השלום. בישראל מעריכים שאם תהיינה הסכמות עם מצרים על פילדלפי, יהיה קל יותר לשכנע חמאס לקבל אותן.