הצעת חוק חדשה של חבר הכנסת רון כץ (יש עתיד) מבקשת לאפשר לבעלי עסקים ומלונות שמציעים חופשות בישראל להציע גם חבילת נופש מוזלת יותר שלא תתאפשר בה ביטול כפי שמחייב היום החוק להגנת הצרכן. לדברי ח"כ כץ, מתן אפשרות לעסקה ללא ביטול - כפי שנהוג ברוב העולם - יוזיל את מחירי החופשות המאמירים.
1 צפייה בגלריה
ח"כ רון כץ
ח"כ רון כץ
ח"כ רון כץ
(צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
במסגרת ההצעה יוכלו העוסקים בשירותי התיירות להציע לצרכנים לבחור בין שתי החלופות - עסקה עם אפשרות ביטול ועסקה ללא אפשרות ביטול. כץ מאמין כי מחיר העסקה ללא ביטול יהיה זול יותר באופן מובהק בהשוואה לעסקה שניתנת לביטול, ובכך יוכלו הצרכנים לבחור בחלופה הזולה יותר. כץ מקווה כי ההצעה תסגור את הפער הקיים מול מלונות מתחרים בחו"ל, שכן מאפשרים עסקאות ללא ביטול.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מתן אפשרות לעוסקים ישראלים להציע לצרכנים הישראלים עסקאות נופש בישראל שאינן ניתנות לביטול תסגור את הפער הקיים הן מול מלונות מתחרים בחו"ל, שיכולים להציע בישראל עסקאות ללא זכות ביטול. האפשרות תסגור את הפער גם בין העוסקים הישראלים בתיירות לאתרי ההזמנות הזרים כמו בוקינג, שמוכרים שירותי תיירות ללא זכות ביטול גם כן בטענה שהחוק הישראלי לא חל עליהם. הסרת המגבלה הייחודית עשויה להביא להגדלת מספר העוסקים שייכנסו לתחום התיירות גם בישראל, וכפועל יוצא מכך להביא להגברת התחרות בענף".