תיעוד מהמעצר האלים בנגב: "קבל כדור בראש"

תיעוד קשה ממעצר בנגב: בלשים עצרו היום (שלישי) חשוד בעבירות של החזקת נשק בשבט אל-אטרש בנגב, ריתקו אותו לקרקע, הכו אותו בכל חלקי גופו ואיימו לירות בו. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נשמע אחד הבלשים שואל צעיר שעוכב לחקירה: "איפה היית? היית מחוץ לבית, נכון? מה קרה? איפה הלכת?". בלש נוסף שהגיע למקום אמר לשותפו בתקיפות: "תעזוב אותו. שים עליו אזיקים".
הבלש שהחזיק בחשוד אמר כי "אזיקים לא יעזרו, תפוס אותו", ושוטר נוסף שהשתתף במעצר שאל את החשוד בכעס: "אמרת לי שתביא לי כדור בראש?" - וסטר לו. החשוד ניסה להתגונן, אך שני בלשים ושוטר מג"ב המשיך לרתק אותו לקרקע, בזמן שבעטו בו, קיללו אותו והיכו אותו באגרופים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד רגעי המעצר האלים
תיעוד רגעי המעצר האלים
סוטרים, בועטים ומאגרפים את החשוד בראשו. תיעוד המעצר האלים
"תירגע", אמרו הבלשים לחשוד, כשאחד מהם מוציא אקדח ומאיים: "קבל כדור בראש". לאורך כל התיעוד לא נראה שהשוטרים היו בסכנת חיים, גם לאחר שרותק לקרקע ניסה החשוד לדבר איתם - אך אחד הבלשים שלף את אקדחו וכיוון אותו על החשוד מטווח אפס.
דוברות המשטרה במרחב נגב הפיצה הודעה לאחר פרסום התיעוד הקשה: "מאבקה של משטרת ישראל בהחזקת הנשק והירי הבלתי חוקי בדרום - לפני זמן קצר עצרה המשטרה באזור הדרום, שלושה אחים כשברשותם חמישה אקדחים, תחמושת, מחסניות ואמל"ח".
במשטרה מסרו כי "בפעילות התקפית של שוטרי תחנת עיירות על פי מידע מודיעיני, הבוקר בפזורה סמוך לכביש 31, פשטו הבלשים על מתחם בית בו מתגוררים אחים, ונתקלו בהתגודדות והמולה ככל הנראה במטרה למלט מהמתחם כלי נשק בלתי חוקיים". עוד נמסר כי "אחד החשודים החל להימלט כשברשותו תיק, ובעת מרדף בעקבותיו, זיהה אחד השוטרים כי מכניס את ידו לתיק, וביצע ירי באוויר שהרתיע את החשוד וגרם לו לשמוט את התיק, והוא נעצר".
2 צפייה בגלריה
כלי הנשק שהמשטרה תפסה בזמן המעצר
כלי הנשק שהמשטרה תפסה בזמן המעצר
כלי הנשק שהמשטרה תפסה בזמן המעצר
(צילום: דוברות המשטרה)
בחיפוש שנערך בתיק, אותרו כאמור חמישה אקדחים מסוג יריחו, ברטה ו-FN, כשחלקם טעונים ועם תחמושת. בנוסף, במשטרה מסרו כי אחד מהחשודים איים על השוטרים כי יפגע בהם באמצעות נשק חם והחל להימלט, ומחשש שיממש את איומו באמצעות נשק נוסף שנמצא ברשותו או במתחם, הוא נעצר על ידי שוטרים נוספים שהשתלטו עליו.
מהתיעוד נראה כי בלש ושוטר מג"ב עיכבו את החשוד, שעה ששני בלשים רצים אליו. ככל הנראה זה היה החשוד שניסה להימלט, אלא שבניגוד לטענת המשטרה לא ניכר שהוא ביקש לברוח מידיהם והוא נותר במקום. שלושת החשודים הועברו לחקירה בחשד להחזקת נשק ואמל"ח, וכן בחשד לאיומים על חיי השוטרים.
מהמשטרה נמסר: הועבר דיווח למח"ש בעקבות סרטון המעצר שהופץ.
עורכת דינו של החשוד שהוכה עו"ד נטלי אוטן הגיבה: "צר לי מאוד שמח"ש טרם נקטו צעד כדוגמת מעצרם של אותם שוטרים. מדובר בנקיטת אלימות ברורה ומסוכנת כלפי חשודים, שכפי שעולה באופן ברור לא רק שלא סיכן את השוטרים, אלא לא נמלט, עמד במקום ולא היווה סכנה לאף אחד. במקום זאת, ועת אין מחלוקת שלא היה חשוד בעבירות הנשק, הפכה אותו המשטרה לחשוד גם בעבירות אלו תוך שהיא טוענת שעצם האיום לכאורה מקים חשד לעבירות האמל"ח. לא נעצור ולא נוותר עד שהשוטרים יועמדו לדין".