2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט. הטבות לרה"מ לשעבר אחרי שנה וחצי של כהונה - אבל הוא כיהן רק קצת יותר משנה
( צילום: רויטרס)
ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט שקל לפנות לוועדת הכספים בבקשה שתשנה את הקריטריונים לקבלת הטבות לראש ממשלה לשעבר, כדי שיוכל לקבל אותן גם כן, אך נסוג מכך. החלטתו של בנט הגיעה לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד הודיע לו שלא יתמוך בבקשה שלו.
על פי הקריטריונים כיום, ראש ממשלה לשעבר זכאי להטבות, שכוללות לשכה למשך חמש שנים עם נהג ומזכירות, רק לאחר כהונה של שנה וחצי לפחות. אולם, בנט כיהן בתפקיד ראש הממשלה רק קצת יותר משנה.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
( צילום: רויטרס)
בימים האחרונים, לשכת בנט בדקה מול גורמים משפטיים האם כהונתו כראש ממשלה חליפי "נכללת בספירה" של השנה וחצי, ואלו אמרו לו שכדאי לו לפנות לוועדת הכספים לטובת שינוי הקריטריונים. לאחר שבנט כבר ניסח פנייה, לפיד הודיע לו כי לא יוכל לתמוך בבקשה, מאחר שהיא למעשה מתייחסת גם אליו - ראש ממשלה שעוד לא כיהן שנה וחצי, וכיהן לפני כן כראש ממשלה חליפי.
מסביבת בנט נמסר כי לא הוגשה כל בקשה, אלא נעשתה בדיקה כללית בלבד בנוגע לתנאים המגיעים לו. "כראש ממשלה חליפי, בנט זכאי ללשכה, עוזרים ונהג. לכן, כעת אין צורך בתקנים נוספים", אמרו.
מלשכת בנט נמסר בתגובה: "בנט משמש כראש ממשלה חליפי עד להקמת ממשלה חדשה. מתוקף תפקידו כרה"מ חליפי הוא זכאי ללשכה ואין לו צורך בתקנים נוספים, לכן גם לא ביקש דבר מאף אחד. המכתב המתואר מעולם לא נשלח כי לא היה בכך צורך".