7 צפייה בגלריה
קליע פגע בבית בנתיב העשרה
קליע פגע בבית בנתיב העשרה
הפגיעה בבית בנתיב העשרה. "הדיירים התעוררו - ואמרו שיש פגיעה"
אחרי לילה של אזעקות, דיווחים על ירי של מטח רקטות ועדכון כי מדובר בירי מקלעים בלבד, ביישוב נתיב העשרה שבעוטף עזה אותרה היום (חמישי) פגיעה של קליע שנורה מעזה. סמוך לדלת הכניסה נפער חור, וממנו הוצא הקליע.
הילה, בעלת הבית, קיבלה הבוקר טלפון מהדיירים שלא נפגעו, ודיווחו לה על הפגיעה. "אני גרה במושב, אבל אנחנו לא מתגוררים במקום. שמענו בלילה את הירי והתעוררנו לקול הפיצוצים וירי המקלעים. לא תיארנו לעצמנו שזה לכיוון הזה", היא סיפרה ל-ynet. "בדרך כלל ירי מקלעים מפעיל צבע אדום, ולא הייתה. תיארנו לעצמנו שאנחנו שומעים את הירי מהגבול כי אנחנו מאוד קרובים ובבוקר קמנו והדיירים התקשרו לומר שיש פגיעה בבית".
7 צפייה בגלריה
קליע פגע בבית בנתיב העשרה
קליע פגע בבית בנתיב העשרה
(צילום: בטחון שדה)
הילה אמרה כי השנה האחרונה, מתום סיום מבצע שומר החומות, הייתה הכי שקטה מאז 2001. "בכל הארץ לא היה כמעט שום דבר מאז שומר החומות. ברור שאתה נמצא בסיטואציה שאתה שואל את עצמך אם מה שהבן גבירים מנסים לעשות ישפיע עלינו כמו שקרה בשומר החומות בדיוק לפני שנה. השאלה היא אם פעולות ההתגרות האלה יצליחו או לא. אני מקווה שלא ושהפנאטים הישראלים לא יצליחו בתוכניות שלהם".
בשדרות, שם נפלה אמש רקטה ליד בית וגרמה לנזק לרכב, אמרו הדיירים כי המזל הכה פעמיים. "מזל שהרקטה לא התפוצצה, כי היא נפלה ליד בלוני גז", סיפרו. "יום לפני כן היו שם הרבה נכדים. בזמן הנפילה היינו בבית יחד עם הבן הצעיר שגר ביחידה. בסוף זה הגיע גם אלינו".
במקביל, ביישוב שלומית שבמועצה האזורית אשכול, פגע היום קליע במכונית. כוחות צה"ל שהגיעו למקום סרקו במרחב, ומבדיקה שערכו עלה כי ככל הנראה מדובר בזליגת ירי ממצרים. לא היו נפגעים.
7 צפייה בגלריה
רסיס הרקטה בשדרות
רסיס הרקטה בשדרות
שרידי הרקטה בשדרות, אמש
(צילום: מתן צורי )
7 צפייה בגלריה
הנזק כתוצאה מירי הרקטה לעיר
הנזק כתוצאה מירי הרקטה לעיר
(צילום: רועי עידן )
7 צפייה בגלריה
רסיסי הרקטה
רסיסי הרקטה
(צילום: רועי עידן )
מוקדם יותר היום ביקר ראש הממשלה נפתלי בנט בפיקוד הדרום. "שוחחתי עם הלוחמים והמפקדים כדי לשמוע על ההיערכות שלנו. גם בערב החג הזה, בזמן שאנחנו נשב סביב השולחן, חיילי וחיילות צה"ל ימשיכו לשמור עלינו", כתב ראש הממשלה בטוויטר. שר הביטחון בני גנץ שוחח היום עם ראשי הרשויות בעוטף ועם ראש העיר שדרות, ואמר להם כי בשבוע שעבר ביקר ביחד עם הרמטכ"ל באוגדת עזה, ועמד על ההיערכות של כוחות הביטחון בגזרה למול מגוון תרחישים. גנץ ציין כי טרם החג תוגברו הכוחות והכוננות בגזרה, וכי תימשך מדיניות התגובה החריפה מול כל פעילות טרור. עוד אמר שר הביטחון כי ישראל ערוכה לעשות כל מהלך שנדרש בכדי לשמור על ביטחון אזרחיה - בהתקפה ובהגנה.
מנגד, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה קיים היום שיחת טלפון עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בירושלים וברצועת עזה ועל מה שהוגדר כ"מאמצים להפסיק את ההפרות נגד מסגד אל-אקצא".
המתיחות באזור הרצועה החלה ביום שני האחרון, אז שוגרה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול - ויורטה. אזעקות נשמעו בקיבוצים כיסופים ועין השלושה, ולאחר מכן מסרו גורמים פלסטיניים ל-ynet כי ההערכה היא שהג'יהאד האיסלאמי עמד מאחורי הירי. בתגובה, תקף צה"ל ברצועה סדנה לייצור אמצעי לחימה.
7 צפייה בגלריה
בנט נפגש עם הלוחמים בפיקוד דרום
בנט נפגש עם הלוחמים בפיקוד דרום
בנט בפיקוד הדרום, היום
תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה, הלילה

אמש, מעט אחרי 22:30, נשמעה אזעקה בשדרות ובקיבוצים סביבה, שעות לאחר סיומה של צעדת הדגלים בירושלים שנבלמה על ידי המשטרה כעבור כמה דקות. רקטה נפלה בחצר בית וגרמה לנזק קל לבית ולמכונית בשדרות, וחבלנים הוזעקו לפנות את שרידיה. בבדיקה הראשונית שנערכה בזירה אותרו מאות כדוריות ברזל שהוכנסו לתוך הרקטה כדי להגדיל את הפגיעה והנזק.
בשעות הלילה תקף צה"ל ברצועה. מטוסי קרב הטילו פצצות על מוצב צבאי, עמדות נ"מ של חמאס ופתח של מנהרת טרור, שהובילה לפי צה"ל למתחם תת-קרקעי שהכיל חומרי גלם כימיים המשמשים לייצור מנועים רקטיים. לאחר התקיפה, נשמעה אזעקה נוספת בשדרות ובקיבוצים הסמוכים. שני תושבים נפצעו באורח קל במהלך הריצה למרחב המוגן בלילה ופונו על-ידי מד"א לבית החולים ברזילי. שניים נוספים לקו בחרדה ופונו גם הם לבית החולים.
מערכת כיפת ברזל הופעלה בעקבות האזעקה הלילית - וצה"ל עדכן כי ארבע רקטות יורטו בהצלחה. בהמשך מסרו בצבא כי מתחקיר שבוצע הסתבר כי האזעקות והמיירטים הופעלו בעקבות ירי מקלעים. "שיגור המיירטים לעברם מתוחקר", נמסר. כמה שעות לאחר מכן, בשעה 05:25, הופעלה התרעת צבע אדום בשטח פתוח בעוטף עזה, ובצה"ל עדכנו כי מדובר בשיגור כושל שנגמר בפיצוץ הרקטה ברצועה.
אליאור לוי השתתף בהכנת הכתבה