מחדל חקירה הוביל לשחרור חשוד באונס: חשוד בביצוע עבירות מין חמורות בקטינה שוחרר הבוקר (חמישי) ממעצר, כשלושה חודשים מיום הגשת התלונה בעניינו. שופט בבית משפט השלום בירושלים מתח ביקורת חריפה על המשטרה: "מידע שמבסס את החשד הסביר הגיע לידי המשטרה לפני כשלושה חודשים. חרף האמור, לא פעלה המבקשת לבקש מעצרו של המשיב במהלך חודשים אלו, ולמחדל זה לא ניתן הסבר כלשהו".
1 צפייה בגלריה
"המשטרה לא ביקשה צו מעצר כמתחייב בחוק". בית משפט השלום בירושלים
"המשטרה לא ביקשה צו מעצר כמתחייב בחוק". בית משפט השלום בירושלים
"המשטרה לא ביקשה צו מעצר כמתחייב בחוק". בית משפט השלום בירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום)
החשוד, תושב בית שמש, נעצר על ידי חוקרי תחנת העיר בחשד לביצוע עבירות אונס והבאת קטין לידי מעשה זנות, לאחר שיצר קשר עם קטינה באמצעות רשת חברתית וביקש ממנה לבצע מעשים מיניים תמורת תשלום כספי. במשטרה ביקשו להאריך את מעצרו בחמישה ימים, אלא שאז התברר כי התלונה הוגשה לפני כשלושה חודשים, ורק ביממה האחרונה הוא נעצר, כאמור מבלי שבמשטרה הגישו בקשה למתן צו מעצר, בהתאם לחוק.
שופט המעצרים בבית משפט השלום בירושלים, ציון סהראי, הורה לשחרר את החשוד לאלתר בתנאים מגבילים בנימוק שהיחידה השתהתה במשך זמן רב עם מעצרו, דבר המהווה מחדל חקירתי.
"למחדל זה לא ניתן הסבר כלשהו", הסביר סהראי. "נתון זה מקהה באופן מהותי את המסוכנות הנשקפת מהמשיב - כך לשיטת המבקשת - שכן לו סברה כי מדובר במי שנשקפת ממנו מסוכנות רבה, הייתה פועלת לבקש מעצרו שלא בפניו, בסמוך לקבלת המידע בעניינו. עניין זה, קרי - מעצרו של המשיב שלא על פי צו פועל לחובת המבקשת, שלא פנתה לבית המשפט לבקש צו מעצר שלא בפני המשיב, כמתחייב על פי חוק".
המשטרה מסרה בתגובה: "החשוד התייצב אמש בתחנת המשטרה לחקירה, נעצר והובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו. ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית, היא נלמדת ובמידת הצורך מופקים ממנה הלקחים הנדרשים בהתאם".