2 צפייה בגלריה
 יאיר לפיד יריב לוין
 יאיר לפיד יריב לוין
לפיד נגד לוין
(צילום: אבי מועלם, עוז אביטל )
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד האשים היום (רביעי) את שר המשפטים יריב לוין ב"הונאה" בכל הנוגע למו"מ בבית הנשיא על המהפכה המשפטית, אחרי הודעת וואטסאפ מטעמו של לוין לאחד מתומכי המהפכה. לוין השיב לו בציוץ בטוויטר: "ציוץ פייק של יאיר לפיד שמחפש לברוח מהגעה להסכמה. הדברים שאמרתי ברורים לחלוטין - הגיע הזמן שקולנו יישמע גם בהפגנות, ויש להימנע מסחבת ולהשלים את החקיקה במושב הבא". לדבריו, "כולי תקווה שהחקיקה שתובא תהיה בהסכמה רחבה, ושההידברות תצליח".
לפיד התייחס לתשובה של לוין לאדם שפנה אליו כאמור בוואטסאפ, שבה כתב: "תודה רבה על כל התמיכה, אעשה מאמץ עליון לעשות צדק ולהעביר את החקיקה במושב הבא". לוין הוסיף ש"נתארגן להפגנות בכל הארץ כדי שיראו מה רוצה רוב הציבור, ונקווה שאלו שפגעו בנו מתוכנו יפסיקו לעשות זאת".
לאחר שפורסם תיעוד של אותה שיחה של השר לוין, לפיד שיתף אותו בטוויטר ועקץ: "למי ששאל למה אני כל כך חשדן...". יו"ר האופוזיציה האשים כאמור כי המשא ומתן שמתנהל תחת הנשיא יצחק הרצוג הוא "הונאה", וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתנער מדבריו של לוין. "נתניהו צריך להבהיר שההודעה הזאת היא לא על דעתו, שכן שר המשפטים שלו אומר שהמו"מ בבית הנשיא הוא הונאה", תקף.
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי בפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי בפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא
הנשיא הרצוג יחד עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה והאופוזיציה
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
המשא ומתן תחת הנשיא הרצוג נפתח אמש בבית הנשיא, שם התקיימה פגישת ההידברות הראשונה על המהפכה המשפטית עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה והאופוזיציה. בפגישה, שהתנהלה בדלתיים סגורות וארכה כשעה וחצי, התמקדו הצדדים בקווים כלליים ובמנגנון השיחות שיקיימו.
מפלגת העבודה, שבתחילה סירבה להשתתף במו"מ, הצטרפה היום לשיחות. יו"ר העבודה מרב מיכאלי ציינה כי החלטתם להצטרף להידברות הגיעה בעקבות החלטת חברי אופוזיציה אחרים לעשות כך, ואמרה: "ברגע שיש כאלה שנכנסו למרות שלא גנזו את החקיקה, תפקידנו להיות שם בשביל רבים שמאמינים כמונו שאי אפשר באמת להאמין לנתניהו על שום דבר".
מנגד, שר החינוך יואב קיש (הליכוד) אמר בכנס מאיר דגן כי הוא אופטימי בנוגע לשיחות. "היינו במגעים מאוד מתקדמים, ואפשר וצריך להגיע להסכמה רחבה בציבור. זו המשימה של הצוותים בבית הנשיא, ואני מקווה שהמגעים יתנהלו בצורה דיסקרטית. כשדברים יוצאים החוצה ומודלפים זה מייצר פיגוע ושום דבר לא יכול לעבוד ככה. אני מאמין שניתן לבנות מתווה מוסכם כי אני שומע גם מהצד השני 'כן, יש הרבה מה לעשות עם מערכת המשפט'. איך לעשות את זה? זה לא יהיה טוב ש-64 מנדטים יבואו ויכפו את עמדתם. אני אומר בצורה ברורה - אנחנו עם אחד, ואם לא נדע לחיות יחד לא יהיה עתיד לישראל. צריך לכבד את העמדות של כל צד. לא יכולה להיות דורסנות".
רענן בן צור השתתף בהכנת הכתבה