משלחת שגרירי האו"ם שהגיעה לארץ עם השגריר גלעד ארדן פתחה היום (רביעי) את ביקורה בישראל במפגש עם מיה ואיתי רגב, שנחטפו לרצועת עזה על-יד חמאס ושוחררו. מיה ואיתי אשר לוו על ידי אביהם, אילן, סיפרו לשגרירים את סיפורם האישי - החל מרגע החטיפה לרצועת עזה, ובמשך יותר מ-50 ימים ששהו שם עד לשחרורם בעסקה.
מיה ואיתי רגב עם אנשי המשלחת

2 צפייה בגלריה
משלחת שגרירי האו״ם בהובלת השגריר גלעד ארדן בפגישה עם מיה ואיתי רגב
משלחת שגרירי האו״ם בהובלת השגריר גלעד ארדן בפגישה עם מיה ואיתי רגב
מיה ואיתי רגב עם השגרירים
מיה רגב תיארה בין היתר בפני השגרירים את האכזריות הבלתי נתפסת של מחבלי החמאס כלפיה, וסיפרה כיצד הם התעללו בה באמצעות פגיעה ברגלה הפצועה, לעגו וצחקו. "מחבלי החמאס קרעו ממני את הבגדים", אמרה. "הם לקחו ממני את הזהות שלי ואת השם שלי. המחבל שהשגיח עליי אמר לי כל יום שאם צהל יבוא להציל אותי אז הוא יירה בי מיד, ולא ימות לבד".
מיה הבהירה לשגרירים: "זו אחריותכם להחזיר את כל החטופים הביתה עכשיו. הזמן שלהם אוזל". השגריר ארדן אמר לה ולאחיה כי הם "גיבורים אמיתיים", והוסיף: "אומץ הלב והעוצמה שלכם מרגשים את כולנו. אני מצדיע לכם".
2 צפייה בגלריה
משלחת שגרירי האו״ם בהובלת השגריר גלעד ארדן בפגישה עם מיה ואיתי רגב
משלחת שגרירי האו״ם בהובלת השגריר גלעד ארדן בפגישה עם מיה ואיתי רגב
הרגל עדיין פצועה. רגב וארדן
במהלך השיחה אמר השגריר ארדן לשגרירים: "קריאה להפסקת אש משמעותה השארת חמאס בשלטון. וכמו שחמאס כבר אמר - הם יבצעו את הטבח הזה שוב ושוב ברגע שיוכלו. המטרה שלהם היא להפעיל נגדנו טרור ולגרום לנו לעזוב את הארץ מרוב פחד. הפסקת אש היא בלתי מתקבלת על הדעת והשבוע בביקורכם בגבול עזה ובגבול הצפוני שם האו"ם משחק תפקיד משמעותי - אני מקווה שתבינו מדוע לא נוכל להמשיך ולחיות עם האיומים הללו ומדוע אנו כה נחושים להשמידם".
משפחת רגב חזרה מטיול במקסיקו בשישי, 6 באוקטובר, ערב שמחת תורה ב-23:00 בלילה. איתי ומיה יצאו מיד עם חזרתם למסיבה בקיבוץ רעים, שהפכה לטבח נורא שבו נרצחו יותר מ-350 בני אדם, ונחטפו ממנה. מיה שהתה בשבי 50 ימים, ואחרי ששוחררה פונתה לסורוקה עם פציעה מורכבת ברגל - שעדיין לא החלימה. חמאס, נזכיר, שחרר את מיה בת ה-21 לפני אחיה בן ה-18, ששוחרר רק כמה ימים לאחר מכן.
השיחה האחרונה של מיה לפני שנחטפה הייתה עם אביה. "היא אמרה לו 'יורים עליי, יורים עליי', ואז היא הוסיפה: 'זהו ירו עליי. אני מתה'", סיפרה האמא. לאחר מכן תועדו שני האחים יחד בחיים בטנדר של מחבלים.