2 צפייה בגלריה
ראובן מגן ז''ל
ראובן מגן ז''ל
ראובן מגן ז''ל
(מתוך פייסבוק)
לוחם צה"ל ראובן מגן (27) ז"ל, שנמצא לפני כשבועיים מת בביתו ביישוב אלקנה, הוכר היום (חמישי) על ידי משרד הביטחון כחלל צה"ל. משפחתו של הלוחם, שהוכרה במקביל כמשפחה שכולה, מסרה בעקבות ההחלטה: "מי ייתן ותהליך חשוב זה יביא אף להכרה מהירה ויעילה בחיילי צה"ל ומשוחרריה הסובלים מפוסט טראומה ופגיעות נפש, ולמעטפת הטיפולית מצילת החיים לה הם זקוקים".
מגן נמנה עם כוח שריון שהמתין לכניסה לרצועת עזה במבצע צוק איתן ב-2014, וחמישה מחבריו נהרגו מול עיניו כתוצאה מהפגזה. הוא נפצע קשה ברגלו, הוכר כנפגע פוסט טראומה והסיוטים רדפו אותו עד יומו האחרון.
על הפגיעה הפיזית מגן הצליח איכשהו להתגבר, אך עם חוויית הלם הקרב ניהל מאבק קשה וממושך. המחזה הנורא של מות חבריו צילק את נפשו. בעקבות הפציעה ברגלו הוא עבר שיקום אינטנסיבי במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. בהמשך הוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל וכנפגע פוסט טראומה.
מפקד הפלוגה של לוחם צוק איתן ראובן מגן ז"ל: כשמו הוא היה - מגן
(צילום: אלכס בורטמן)

2 צפייה בגלריה
הלוויתו של הלוחם ראובן מגן ז''ל
הלוויתו של הלוחם ראובן מגן ז''ל
קברו של ראובן מגן ז"ל
(צילום: אלישע בן קימון)
עו"ד סיגל יער, שליוותה את המשפחה, מסרה: "אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון וגברת צילה וייס כחלק ממנו, פעל ברגישות ובמהירות ראויה והכיר במשפחתו של ראובן כמשפחה שכולה. יש לציין את מעורבותו של ראש מועצת אלקנה אסף מינצר על הירתמותו ועמידתו לצד המשפחה בשעותיה הקשות והריתמותו להביא להכרה במשפחה במהרה, כפי שאכן קרה.
"אני מקווה ומאמינה שהמשפחה תזכה עתה לטיפול לו היא זקוקה. באופן אישי, כמובן שהייתי מעדיפה לשוחח היום עם ראובן על כל נושא שהוא, אך בנסיבות המצערות, לפחות יכולתי לשוחח היום עם ההורים על הסיוע לו יהיו זכאים מעתה".
במשפחתו של הלוחם אמרו: "אנחנו מבקשים להודות לאגף משפחות והנצחה של משרד הביטחון על התמיכה, הרגישות, והתכליתיות אשר הובילו להכרה בבננו ואחינו היקר ראובן מגן ז"ל כחלל צה"ל. אנו מקווים שהטיפול המהיר במקרה שלנו מעיד על תהליך משמעותי ומתבקש במשרד הביטחון, אשר מביא לשינויים חיוביים".