בית המשפט המחוזי בת"א גזר עונש של 15 שנות מאסר על הנאשם נור יוסף שהורשע במעשה טרור של ניסיון רצח בעת מבצע "שומר חומות" במאי 2021. כמו כן, השית בית המשפט על הנאשם תשלום פיצוי בסך 100 אלף שקל לנפגע העבירה.
1 צפייה בגלריה
הפרות סדר ביפו ביום ירושלים
הפרות סדר ביפו ביום ירושלים
הפרות סדר ביפו במהלך שומר החומות
בפסק דינו קבע בית המשפט כי בעת שחייל צעד לבית סבו בשדרות ירושלים ביפו, הוא הותקף בגז מדמיע, בבעיטות ובאגרופים על-ידי מספר אנשים מהחברה הערבית. הנאשם, שהיה מצידו האחר של הרחוב, הבחין בתקיפת החייל על-ידי האחרים, נטל אבן במשקל של כ-3 ק"ג, רץ לעבר החייל והטיח את האבן בראשו, וזאת כמעשה טרור ובניסיון לגרום למותו. לאחר מכן, ברחו הנאשם והאחרים מהמקום כשהם מותירים במקום את החייל עם פגיעות פיזיות חמורות.
השופטים טלי חיימוביץ, לימור ביבי ועודד מאור התייחסו בפסק הדין לעובדה כי בתקופה המדוברת הייתה נתונה האוכלוסייה האזרחית בישראל למתקפה של אלפי טילים ורקטות וכן כי במקביל התעורר גל התפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני-גזעני.
במהלך משפטו אישר הנאשם כי הוא זה שזרק את האבן אך הכחיש שהתכוון לגרום למות החייל, כשלטענתו תקף את החייל לאחר שנודע לו כי החייל נשא עימו אבן. עם זאת, במהלך חקירתו בבית המשפט אישר שבעת האירוע הבין כי המעשה שהוא עושה (זריקת האבן על החייל) עלול להביא לתוצאה קטלנית.
תיעוד הנזקים בעיר לוד, במהלך מהומות שומר חומות

בהכרעת הדין דחה בית המשפט את טענת ההגנה שלפיה הנאשם לא התכוון להמית את החייל בציינו כי "הנאשם לא הצליח להטיל ספק בגרסת התביעה, לפיה הוא לא ידע דבר על כוונות מאיימות לכאורה של החייל או על האבן שבכליו, עובר לתקיפתו".
"דחינו את גרסתו של הנאשם בבית המשפט, בהיותה גרסה כבושה, בלתי מהימנה שאינה עולה בקנה אחד עם הראיות האובייקטיביות בתיק, ובפרט עם סרטון מצלמת האבטחה המלמד על ריצתו חדורת המטרה של הנאשם לכיוון החייל, על המרחק הפיסי שבין הנאשם לחייל בעת התקיפה ועל ריצתו היציבה של הנאשם מהמקום בעת הבריחה".
עו"ד אורי גולדשטיין ואורן חיים מפרקליטות מחוז ת"א אמרו לאחר גזר הדין: "בהכרעת דינו, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות וקבע שהנאשם ביצע מעשה טרור של ניסיון רצח. בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות להטיל על הנאשם, בין היתר, עונש של 24 שנות מאסר בפועל, שהוא העונש שלעמדתנו היה בו כדי להלום את חומרת מעשה הטרור שביצע הנאשם ואת נסיבותיו האישיות. הפרקליטות תלמד את גזר הדין ותבחן את צעדיה".