לנוכח הטרגדיה עם מותו של חבר הכנסת סעיד אלחרומי הלילה (יום ד') מהתקף לב, בגיל 49 בלבד, מחליפתו בסיעת רע"מ החברה בקואליציה תהיה אימאן חטיב יאסין. היא הייתה חברת כנסת בקדנציה הקודמת, אז עוד נכללה רע"מ במסגרת הרשימה המשותפת, ונודעה כח"כית הראשונה עם חיג'אב.
1 צפייה בגלריה
אימאן ח'טיב-יאסין, הרשימה המשותפת
אימאן ח'טיב-יאסין, הרשימה המשותפת
אימאן ח'טיב-יאסין, הרשימה המשותפת
מנסור עבאס בסוכת האבלים בשגב שלום, הבוקר
(צילום: רועי עידן)

לפי קורות חייה באתר הכנסת, לחטיב יאסין תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בעבודה סוציאלית ולימודי מגדר ונשים מאוניברסיטת תל אביב. היא בוגרת מכון מנדל, מנהלת חשבונות מוסמכת, בוגרת קורס דירקטורים וקורס גישור בסכסוכים.
ב-20 השנים האחרונות חטיב יאסין ייסדה וניהלה מתנ"סים מטעם החברה למתנ"סים, בין היתר בזמר שבמשולש וביפיע. היא הקימה מרכז לנערות במצוקה בנצרת וניהלה אותו במשך תשע שנים.
חטיב יאסין ידועה כמקורבת מאוד ליו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, ובמובן זה לקואליציה לא צפויים קשיים בעקבות כניסתה, אלא להיפך. אלחרומי נמנע בהצבעה על הרכבת הממשלה וסירב להצביע עם הקואליציה בכמה סוגיות עקרוניות, למרות בקשותיו של ראש מפלגתו. ההערכה היא שחטיב יאסין ועבאס מתואמים באופן מלא. כעת, עם כניסתה, ח״כ מאזן גנאים הוא למעשה חבר הכנסת היחיד בסיעה עם עמדות עצמאיות.
גורם בכיר בתנועה האיסלאמית, שבה ישנם חילוקי דעות לגבי ההשתייכות לקואליציה, אמר: "תמיד קיימים חילוקי דעות אצלנו, אך המשמעות היא לא שיש פיצול כפי שמפרשים אותו. זכותה של חטיב לקבל עמדה ולא ללכת לפי מה שאחרים מבקשים ממנה".
גורמים בתנועה האיסלאמית הדרומית אמרו כי הציפיות הן שחטיב לא תסרב להיות חלק מהקואליציה. לדבריהם, "לתקופה קצרה היו לה כמה פעילויות ותוכניות לתמיכה בחברה הערבית - והיא בוחנת איך לשרת את הערים הערביות בכמה נושאים".
גורם אחר אמר: "אנו מחכים לראות תוצאות בשטח. לחטיב צריכה להיות יכולת לקבלת החלטות בכוחות עצמה, במיוחד בתקופה של מתיחות ביטחונית. הציפיות הברורות הן שהיא תמשיך בדרך של רע"מ ולא תפריע לדרכה. אם היא תבחר בדרך אחרת, היא תיתקל בהמון קשיים".
עוד בעקבות הטרגדיה, רע״מ איבדה למעשה את הנציג שלה בנגב, שבזכותו גם קיבלה לא מעט קולות באזור. אלחרומי היה בן המקום, כמי שגדל בשגב שלום והיה ראש המועצה בגיל צעיר יחסית, והתגורר בו יחד עם משפחתו. גורמים פוליטיים אומרים כי המצב החדש עשוי לגרום לאחד משני תרחישים: או שרע״מ תחדד את הקו בנושאים הקשורים בנגב - או שבלעדי הח"כ המנוח לא תוכל להניף עוד לאותו גובה את דגל מאבק היישובים הבדואים.