ח"כ הר-מלך לפני הכניסה למשרדי מח"ש: "מצפה שמח"ש תמצה את הדין"
(צילום: אלי מנדלבאום)

ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) העידה היום (ראשון) במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים, בעקבות התלונה שהגישה נגד ארבעה שוטרי מג"ב בגין הטרדה מינית ופגיעה בחסינותה במהלך פינוי הכרם בגוש שילה בבנימין לפני שבוע וחצי. "אני רוצה לדבר על תופעה חמורה ורחבה הרבה יותר של פגיעה בנשים במהלך הפגנות ופינויים, ואני רוצה לתת קול וזעקה לאותן נשים שאין להן את המעמד שלי ונפגעות בזו אחר זו", אמרה ח"כ סון הר מלך.
סון הר מלך הגיעה לזירת פינוי הכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה כדי למחות על המהלך. בשלב מסוים היא תועדה ניצבת מול דחפור, ובהמשך נראו כמה שוטרי מג"ב, בהם שני קצינים בדרגת סגן-ניצב ורב-פקד, מקיפים אותה כדי למנוע ממנה לסכל את פינוי הכרם. מאוחר יותר הצליחה סון הר מלך לצאת ממעגל השוטרים שהקיפו אותה. על מעשיו של אחד השוטרים אמרה אז: "בעולם שלנו קוראים לזה פגיעה מינית".
5 צפייה בגלריה
חברת הכנסת לימור סון הר מלך בפינוי הכרם באזור בנימין
חברת הכנסת לימור סון הר מלך בפינוי הכרם באזור בנימין
"קוראים לזה פגיעה מינית". הר-מלך מוקפת בשוטרים במהלך הפינוי
5 צפייה בגלריה
ח"כ לימור סון הר מלך בהגיעה למח"ש
ח"כ לימור סון הר מלך בהגיעה למח"ש
הר-מלך בהגיעה למח"ש: "הגעתי לתת עדות על האירוע הקשה שעברתי"
(צילום: רפי קוץ)
מיד לאחר הגשת התלונה, פתחו במח"ש בחקירה וכעת הוזמנה סון הר מלך למתן עדות. "הגעתי לכאן לתת עדות על האירוע הקשה שעברתי בשבוע שעבר בגוש שילה", אמרה הח"כית עם כניסתה למשרדי מח"ש. "במהלך השבוע החולף מאז האירוע, קיבלתי עשרות פניות וסיפורים על אירועים ומקרים מאוד קשים שחוו נשים במהלך פינויים. אני מצפה ומקווה שמח"ש תמצה את הדין עם אותם אלה שפגעו ותחקור את האירוע הזה ונראה את האמת יוצאת לאור".
כשנשאלה האם לדעתה השוטרים התכוונו לפגוע בה מינית, ענתה סון הר מלך: "כל מי שתוהה לעצמו אם הייתה או לא הייתה שם פגיעה מהסוג הזה, שיחשוב על אשתו או הבת שלו בתוך המעגל הזה. היו שם נשים שיכלו לפנות אותי או להקיף אותי אבל בכל זאת בחרו שזה יקרה אחרת".
5 צפייה בגלריה
ח"כ לימור סון הר מלך בהגיעה למח"ש
ח"כ לימור סון הר מלך בהגיעה למח"ש
הר-מלך במשרדי מח"ש
(צילום: רפי קוץ)
5 צפייה בגלריה
חברת הכנסת לימור סון הר מלך בפינוי הכרם באזור בנימין
חברת הכנסת לימור סון הר מלך בפינוי הכרם באזור בנימין
הר-מלך במהלך הפינוי חוסמת את דרכו של טרקטור
עו"ד אופיר אפרתי, בכיר לשעבר במח"ש שמייצג את חברת הכנסת, אמר כי "מעבר לחסינות הפרלמנטרית של לימור, היא אישה חזקה שעומדת כאן ומדברת, ולכן אולי ניתן לטעות ולחשוב שהיא לא חוותה טראומה. במעשים של השוטרים שפעלו באלימות ותקפו אותה, הם ביצעו מעשה מגונה ולא הטרדה מינית, ועל זה הם יצטרכו לתת את הדין. אני מאמין שאם החקירה תמוצה - התיק הזה ייגמר בהרשעה".
עו"ד אלעדי ויזל מטעם ארגון חוננו מסר: "המקרה החמור של לימור הוא חרך קטן להציץ בו על תופעה מושתקת שמתנהלת 24/7 מסביב לשעון של תקיפות שעוברות פעילות, עת באו למחות כדין, ומוצאות עצמן טרף קל לשוטרים. זה מתחיל מפגיעות 'קלות' של מגע ללא הצדקה שנעשה מתוך חוסר רגישות ודורסנות, עד להטרדות מיניות של ממש. ארגון חוננו מקבל עשרות תלונות מדי שנה שלרוב נתקלות באוזן אטומה. אנו דורשים התווית נהלים שימנעו את הפגיעות הבאות".
מהמשטרה נמסר לאחר האירוע בתגובה לדבריה של ח"כ סון הר מלך: "מטרתם של המפקדים והלוחמים היא בראש ובראשונה שמירה על חיי אדם. מפקד מג"ב עודכן לאורך האירוע, וחשוב להדגיש כי לצד החסינות וחופש התנועה שיש לחברת הכנסת, הלוחמים פעלו ברגישות רבה ונחישות תוך הכלה וניהול שיח מכבד וטיפול מקצועי לאורך כל האירוע. נמשיך לפעול ברגישות ונחישות בכל משימה ובכל מקום".