צה"ל הודיע הערב (שלישי) על הדחתה של קצינת בריאות הנפש בחטיבת המילואים אלכסנדרוני, שכינתה ברשת X (טוויטר לשעבר) את הציונות הדתית "כת של אוכלי מוות".
הקב"נית, נגדת במילואים, "התבטאה באופן חמור ולא הולם ברשתות החברתיות בעודה בשירות מילואים פעיל", אמרו בצה"ל. "היא זומנה לבירור פיקודי על ידי מפקד החטיבה. במהלך הבירור הבהיר מפקד החטיבה כי להתבטאויות חמורות אלו אין מקום בצה"ל. בתום הבירור, החליט מפקד אוגדה 91 שי קלפר על הדחתה מתפקידה ומשירותה באוגדה".
בצה"ל אמרו כי "לוחמי חטיבת אלכסנדרוני ומפקדה נלחמו מהשבעה באוקטובר, עד היום, והביאו להישגים חשובים הן בצפון והן בדרום".
2 צפייה בגלריה
ציוצים של עדי אנגרט
ציוצים של עדי אנגרט
ציוצים של עדי אנגרט
הסערה החלה בעקבות ציוץ של לוחם בחטיבה וכתב כאן 11 חיים גולדיטש, שמחה על טור של הפובליציסט רוגל אלפר. בציוץ של עיתון הארץ על הטור נכתב כי ללי דרעי ששכלה רק לפני כחודש וחצי את בנה רס"ל סעדיה יעקב דרעי ז"ל, לוחם חטיבת אלכסנדרוני, "מפגינה שביעות רצון ממות בנה".
גולדיטש כתב בין היתר: "לא מספיק שאנשים מקריבים את החיים בשביל שנוכל לחיות פה, עוד החצוף הזה מעז לכתוב דברים מגעילים כאלו על אם שכולה. כפוי טובה, דוחה ומזעזע". מי שהגיבה לו היא קב"נית החטיבה עדי אנגרט שלא הבינה "מה מזעזע במה שכתב". בציוץ נוסף כתבה: "היא גאה במוות. זה דבר נורא, וזאת הציונות הדתית. כת של אוכלי מוות".
אולפן 27.08.24 - ראובן רובלין
( צילום: ירון ברנר)

זו לא הפעם הראשונה שאנגרט כותבת נגד החטיבה שהיא בעצמה משרתת בה בשירות המילואים. בסוף השבוע, משנכנס מח"ט חדש לתפקיד - אל"ם משה פסל במקומו של אל"ם גיל ורנר - שיתפה הקב"נית את האיגרת ששלח ללוחמי ומפקדי החטיבה ובה חתם במשפט "כפריה של לבנון יהיו לשממה ודרכיה ללא מוצא". אנגרט כתבה על כך: "לחטיבה נכנס מח"ט חדש. דבר ראשון מאחל ללוחמים לבצע רצח עם. מקסים".
לאחר שהדברים פורסמו אמרה הקצינה: "שירתי במילואים במשך שישה חודשים במלחמה. לפני ימים אחדים התמנה לתפקיד מח"ט חדש בשם משה פסל, שאיחל באיגרת לחייליו להפוך את כפרי לבנון לשממה - על רבבות האזרחים שמתגוררים שם. לשיטתי, הוא הבעיה של החברה הישראלית, לא מי שמבקרת זאת. יש הבדל בין הגנה על ארצנו, לבין פולחן מוות ונקמה".
מאמן נבחרת הג'ודו אורן סמדג'ה, ששכל את בנו הבכור עומר ששירת בחטיבת אלכסנדרוני, התייחס הבוקר (שלישי) לסערה סביב דברי הקב"נית. בתחילת דבריו, כתב סמדג'ה כי הוא לא רוצה להתייחס באופן אישי לאנגרט - וציין כי "אנשי הטיפול בצבא עושים עבודת קודש ואני לא יודע מה עבר עליה שהיא התבטאה בצורה כזו". לדבריו, "עומר שלנו שירת בגולני ולא הכרנו את חטיבת אלכסנדרוני המפוארת, המדהימה, הוותיקה והאמיצה עד אחרי שהוא נהרג. מאז נפילתו, פגשנו לוחמים, החל מרמת הלוחם בשטח ועד המח"ט היוצא. מדובר בישראלים והישראליות היפים ביותר שיש. אמיצים, אוהבים, חזקים בגוף ובנפש".
2 צפייה בגלריה
עומר ז"ל ואביו אורן. "בלתי נסבל לפגוע במורשת החטיבה"
עומר ז"ל ואביו אורן. "בלתי נסבל לפגוע במורשת החטיבה"
עומר ז"ל ואביו אורן. "בלתי נסבל לפגוע במורשת החטיבה"
(פרטי)
לדברי סמדג'ה, "פגשנו והתאהבנו בחיילים מכל החברה הישראלית, דתיים, מסורתיים וחילונים גמורים מכל מקום בארץ - ערים, מושבים וקיבוצים. אנחנו גאים שעומר נלחם בחטיבה המפוארת הזו, ובלתי נסבל לי לשמוע משהו שיפגע במורשת שלה".
"אלו ימים קשים לכולנו, ואני מקווה שגם מהדברים הקשים שנאמרו נוכל לצמוח ולמצוא את הדרך לחבר האחד את השנייה, כמו שהחטיבה חיבקה את המשפחה שלנו מאז שאיבדנו את עומר", אמר. "עומר וסעדיה, שבאו ממקומות שונים, מצאו חברות אמיצה בחטיבה ונפלו יחד. הדם שלהם התערבב בלי לבדוק מי הולך לבית כנסת בשבת ומי הולך למסיבה. זה עם ישראל וזו חטיבת אלכסנדרוני".
לסיכום כתב סמדג'ה: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות גם להגיד שמאז שעומר נפל פגשנו הרבה לוחמים, אבל גם את המערכת החשובה שתומכת בהם, ביניהם אנשי הטיפול. וגם להם מגיע חמלה וחיבוק".