תומר בר בטקס חילופי מפקד בסיס תל נוף
(צילום: דובר צה"ל)

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, מחה אתמול (יום ראשון) בטקס חילופי מפקד בסיס תל נוף על המתקפות שספג החיל אחרי שטייסים רבים הפסיקו את התנדבותם בעקבות המהפכה המשפטית. "בל נשכח שמרבית העם מוקיר את פועלנו ומכיר לנו תודה", אמר, בנאום מדוכדך במיוחד. "בל נשכח שהדרך ברורה לנו וגם צדקתה".
2 צפייה בגלריה
מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בטקס החלפת הפיקוד בבסיס תל נוף
מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בטקס החלפת הפיקוד בבסיס תל נוף
"לשמר את הלכידות הגדולה והמיוחדת של החיל". תומר בר
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
טקס החלפת פיקוד בסיס תל נוף
טקס החלפת פיקוד בסיס תל נוף
(צילום: דובר צה"ל)
טייסי חיל האוויר, נזכיר, ספגו ביקורת חריפה במיוחד מצד תומכי המהפכה המשפטית, אנשי תקשורת מהימין ואפילו ח"כים ושרים בקואליציה - שכינו את חלקם "סרבנים", אחרי שהפסיקו התנדבותם. בנוסף, נשמעו טענות על כך שבחיל - שרבים ממפקדיו בעבר היו ממוצא מזרחי - אין ייצוג הולם לפריפריה. על רקע הגידופים הללו, שנראה כי שברו את הקונצנזוס הלאומי ההיסטורי סביב החיל, אמר בר: "אני יודע כמה כואב הפער בין מה שנאמר עלינו, לובשי המדים בימים אלו לבין מי שאנחנו באמת. אני מבקש מכם, מכובדיי, להסתכל סביב על כל מי שנמצא כאן היום. זאת היא המציאות האמיתית".
"כולנו פועלים בימים אלו ללא ליאות לשוחח, להקשיב, לשמר את הלכידות הגדולה והמיוחדת של החיל שהייתה ושתהיה", הוסיף בר. "אני מביא עימי היום גם את ההכרה העמוקה והאמיתית ממפקדי צה"ל על זרועותיו השונות על שותפות הגורל והצעידה כתף לכתף במסע הביטחון".
"אני מצדיע לכל משרתי החיל המופלא שלנו בסדיר ובמילואים ולבני המשפחות ואומר - אנחנו עושים את הנכון, הצודק, הראוי. אנחנו פועלים על פי מצפן ערכי, שמושרש ב-DNA של חיל האוויר מיום הקמתו", אמר מפקד חיל האוויר. "נמשיך להגן על מדינת ישראל - מהאוויר ומהקרקע - ברוח השליחות שמלווה אותנו תמיד, במקצועיות וללא פשרות, תוך התעלמות מרוחות צד רעות שנועדו לקעקע בנו בחוסר אחריות משווע".
בנאומו אמר אלוף בר: "מכאן גם יצאו זוג מסוקי היסעור בחילוץ ההירואי של סיירת מטכ"ל באוגוסט 2006. 'תן לי תמונת מצב' ביקש ברשת הקשר הטייס דני שיפנבאור את עמנואל מורנו, זכרונם לברכה. 'מה שהכי חשוב לי זה המיקום – וחמש דקות אני נמצא אצלך. כשתהיה מוכן, אני בא לקחת אותך'. אמר לו דני. ככה פשוט, ככה ישיר, ככה ביחד. אחד בשביל כולם וכולם בשביל האחד. כתף אל כתף במשימה, למען מטרה אחת: שמירה על ביטחונה של מדינת ישראל ועל שלום אזרחיה".
במסגרת הטקס בתל נוף (בח"א 8), נכנס לתפקיד מפקד הבסיס תת-אלוף אריאל דיין, שיחליף את תת-אלוף דרור לוי - שעתיד להיכנס לתפקיד ראש חטיבת התכנון.
פורסם לראשונה: 23:29, 06.08.23