דובר צה"ל אומר כי נפסק מעבר המחבלים מעזה מאז שהחלה המלחמה, ומציין כי עד כה נמסרו ל-30 משפחות הודעות על כך שיקיריהן נחטפו לעזה. בהמשך להצהרתו הבהירו בצה"ל כי "רוב פרטי החטופים בידינו".
תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת: "אנחנו בשליטה במרחב העוטף"
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בעוטף עזה
כוחות צה"ל בעוטף עזה
"מרבית היישובים צמודי הגדר כבר פונו". כוחות צה"ל בעוטף עזה
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
3 צפייה בגלריה
עזה מחנה פליטים ג'בליה
עזה מחנה פליטים ג'בליה
"יש מאות רבות של מחבלים הרוגים בעזה". ההריסות ברצועה
(צילום: Mahmud HAMS / AFP)
דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, איים בתגובה להפצצות ברצועה: "האויב לא מבין את שפת האנושות, ונפנה אליו בשפה שהוא מכיר. כל הפצצה ללא אזהרה תיענה בהוצאה להורג של בן ערובה".
במהלך היום כוח שריון חיסל שני מחבלים בכיסופים, ובהיתקלות נוספת נהרגו ארבעה מחבלים. בסופה אירעה היתקלות בין כוח דובדבן ל-15 מחבלים. שניים מהמחבלים נהרגו, היתר ברחו. בחולית כוח של סיירת צנחנים חיסל שני מחבלים וסורק אחר שלושה נוספים, ובזיקים לוחמי שייטת 13 וטנקים ניהלו חילופי אש עם חוליית מחבלים.
"יש מאות רבות של מחבלים הרוגים בתוך עזה, מאות גופות מחבלים בשטחנו, לצד עשרות שבויים שבידינו", אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. "אנחנו בשליטה במרחב העוטף. מרבית היישובים צמודי הגדר כבר פונו. אנחנו בעצם סיימנו את הפינוי של היישובים צמודי הגדר ואני אומר את זה משום שיש משפחות בודדות שבחרו להישאר.
"המפקדים מטהרים את השטח, עוברים בית בית ומחפשים את המחבלים. אין מחבלים שעוברים את הגדר עכשיו, אין מחבלים שעוברים מעזה. אנחנו עוברים בכל מרחב הגדר, ערוכים להרוג מחבלים. המשימה כרגע היא טיהור של הלוחמים שלנו שנתקלים במגע עם מחבלים בודדים. לא היה בכלל בשעות האחרונות".
בנוגע לזירה הצפונית אמר תא"ל הגרי: "חיסלנו שלושה מחבלים, אחד ברח. תקפנו תשתיות של חיזבאללה במרחב לבנון. אנחנו בכל הזירות במוכנות גובהה, מי שיתקוף אותנו ישלם מחיר כבד מאוד.
3 צפייה בגלריה
איסוף מזון וציוד לדרום
איסוף מזון וציוד לדרום
דובר צה"ל הדגיש כי "לא חסר ציוד בצה"ל". איסוף חבילות לחיילים בכיכר דיזנגוף
(צילום: מוטי קמחי)
הוא התייחס לביקורת ברשתות על המחסור בציוד, ואמר: "אני רוצה להבהיר - לא חסר ציוד בצה"ל. כל מי שמבצע משימה בצה"ל יהיה עם ציוד. למי שמבצע משימה עכשיו יש ציוד ומי שהולך לבצע משימות בעזה יקבל תעדוף ראשון לציוד. אז עכשיו יש כאלה שחסר להם, אבל הכל יושלם. יהיה ציוד. הציבור ששולח אוכל שאוסף תרומות זה מחמם את הלב למוראל וזה חשוב מאוד, אבל יש ציוד בצה"ל, והוא יגיע לכולם, נדרשת סבלנות".
לדבריו, עד כה נמסרו ל-30 משפחות הודעות על כך שיקיריהם נשבו בידי חמאס: "נמסור לכם את המספרים אחרי שנמסור למשפחות. יש לנו צוות שהוקם מיוחד באגף המודיעין להתחיל לתפור קצוות בעיר עזה כדי לדעת איפה נמצאים החטופים ונגיע לזה".