יצחק כהן, ישראלי בן 37, נעלם בפיליפינים יחד עם זוגתו - ג'נבה לופז, דוגמנית פיליפינית בת 27. השניים נעדרים מאז סוף השבוע, לאחר שרכב שככל הנראה שייך להם אותר שרוף ונטוש.
יניב, אחיו של הישראלי הנעדר, סיפר בשיחה עם ynet כי יצחק יצא לפגישה עם אדם שהכיר כבר כמה שנים ומאז נעלמו עקבותיו. "אחותי דיברה עם יצחק שעה לפני, והוא לא סיפר על הפגישה כי זה לא היה משהו מיוחד. הוא לא ראה סכנה להגיע לפגישה הזו".
3 צפייה בגלריה
יצחק כהן ובת זוגו ז'נבה לופז נעדרים בפיליפינים
יצחק כהן ובת זוגו ז'נבה לופז נעדרים בפיליפינים
יצחק כהן, זוגתו ג'נבה לופז והרכב השרוף
(צילום: saksi)
יניב סיפר כי אחיו פגש את אותו אדם כמה פעמים בעבר. "הוא הלווה לו כסף לפני כמה שנים כשאמא שלו הייתה חולה, והוא לא החזיר לו את הכסף. הוא קבע איתו פגישה ואמר לו שהוא ייתן לו אדמה בתמורה להלוואה. יצחק ובת הזוג שלו, שהייתה יד ימינו, היו אמורים להיפגש באותה חלקת אדמה שהוא אמר שיביא לו בתמורה להלוואה".
אחרי שיצרו קשר עם מקומיים הבינו בני משפחת כהן כי ייתכן שיצחק הסתבך בעוקץ, ולא בטוח שיצא ממנו בחיים. "ממה שהבנו זה עוד עוקץ שכבר קרה. אנחנו מגלים שזה לא מקרה נדיר", אמר יצחק, והוסיף בפיליפינים יש נעדרים רבים שנחטפים - והחוטפים דורשים כופר תמורת שחרורם.
3 צפייה בגלריה
יצחק כהן ובת זוגו ז'נבה לופז נעדרים בפיליפינים
יצחק כהן ובת זוגו ז'נבה לופז נעדרים בפיליפינים
(צילום: saksi)
"לפי מה שאני הבנתי, מכמה אנשים שגרים שם ואיבדו חברים, שזה לא מקרה חד פעמי. זאת הדרך שלהם למשוך אנשים שהופכים להיות אנשי עסקים מצליחים. הוא גר שם כבר שבע שנים, הוא וארוסתו התכוונו להתחתן בקרוב והוא איש עסקים שהתפתח לאט לאט וצבר הון".
"אנחנו מאוד חוששים לחייו כי ככל שעובר הזמן הסיכוי למצוא אותו פוחת", אמר האח. "אנחנו מנסים לעשות גיוס המונים כדי לתת פרס כספי למי שייתן טיפ עליו. בפיליפינים כבר רץ קמפיין עם פרס למידע עליהם והסכום שיקבל הוא 250 אלף פסו. לא אכפת לנו לתת אותו גם לחוטף, העיקר שיחזרו אלינו. אנחנו מדברים עם השגרירות, עם הקונסול ועם נציג ישראל בחו"ל של הפיליפינים, וגם בקשר עם מקומיים שמכוונים אותנו כיצד לפעול. זו לא מדינה שפועלת בהכרח לטובתינו. המשטרה שם מאוד איטית ולא יסודית".
"התקווה שלנו היא שנמצא אותם ומקווה שהם יהיו בחיים", אומר כהן. ״הניסיון הרע אומר שהסיכוי לא גבוה - אבל זה שלא נמצאו שרידים של גופות במכונית נותן תקווה".
לפי הדיווחים בפיליפינים, מי שהעלתה את החשש לגורל השניים היא אחותה של הדוגמנית, ג'וני, שדיווחה לתחנת המשטרה על כך שהם לא מצליחים ליצור עימם קשר מיום שישי בצהריים. הקשר עם השניים אבד לפי המשטרה ב-21 ביוני, סביב השעה 15:00. רכב שרוף ונטוש, ששייך כאמור ככל הנראה לזוג שמתגורר באנג'לס סיטי, אותר לא רחוק מהעיר.
קרובי משפחתה של הדוגמנית אמרו כי היא סיפרה להם שהשניים נוסעים לעיר קאפאס שבמחוז טרלאק, "כדי להיפגש עם אדם עימו עשו עסקים בשנת 2021". מהרכב השרוף נלקחו מסמכים שנשרפו חלקית, שבהם הופיע שמה של לופז. המשטרה המקומית עושה מאמצים כדי לשחזרם.
מפקד משטרת אנג'לס סיטי אמר לכלי התקשורת בפיליפינים כי הם "בודקים כעת את מצלמות האבטחה באזור כדי לאתר עוד פרטים על המקרה". הוא הוסיף: "כל צילום שנקבל יוכל לעזור לנו כדי לשפר את החקירה".
משרד החוץ עדכן כי "המקרה מוכר ומטופל על ידי שגרירות ישראל במנילה והמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ. קונסול ישראל בפיליפינים מטפל בנושא מול הרשויות המקומיות והמחלקה לישראלים בחו"ל נמצאת בקשר עם המשפחה".