חיזבאללה נקם על עוד חיסול בדרום לבנון ועל תושבי הצפון עבר עוד לילה לא שקט - 338 ימים מפרוץ המלחמה, ו-337 ימים מתחילת המתקפות של ארגון הטרור הלבנוני כ"הזדהות" עם המחבלים בעזה. בחיזבאללה הודיעו לפנות בוקר (א') כי שיגרו מטחים כנקמה על התקיפה אמש בכפר פארון, שבה לפי הדיווחים נהרגו שני כבאים, ובקריית שמונה דיווחו על פגיעה ישירה במבנה. רקטה נוספת פגעה באוטובוס חונה ושלישית במבנה. צפו בתיעוד היירוטים והפיצוצים שהרעידו הלילה את תושבי העיר:
המטחים והיירוטים הלילה בשמי קריית שמונה והגליל העליון
(צילום: הושע אוחנה)

1 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה באוטובוס בקריית שמונה
פגיעה ישירה באוטובוס בקריית שמונה
הנזקים מהמטחים הלילה לקריית שמונה
האזעקה הראשונה הלילה הופעלה בקריית שמונה ויישובים בסביבה ב-00:57, ומטח נוסף שוגר ב-02:34. לפי צה"ל, במטחים הללו זוהו כ-20 שיגורים שחצו מלבנון. "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את רובם", נמסר. זוהו כאמור כמה נפילות, גם בשטחים פתוחים, ולא היו נפגעים - אך נגרם נזק. במטח נוסף ששוגר בהמשך לגליל העליון, בשעה 05:35, זוהו כ-30 שיגורים שחצו מלבנון. גם במקרה הזה יורטו חלק מהרקטות, והשאר נפלו בשטחים פתוחים ללא נפגעים.
לפי הודעת חיזבאללה הלילה, הוא שיגר לעבר קריית שמונה טילי "פלק", והירי לגליל העליון כלל לטענתו מטחי קטיושות שכוונו לעבר קיבוץ שמיר - גם כן כנקמה על התקיפה בכפר פארון. לפי רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה, שני אנשי "הגנה אזרחית" (שירותי כבאות) נהרגו בתקיפת הכטב"ם אמש נגד הרכב בפארון שבדרום לבנון, ושלושה נוספים נפצעו. ברשת נטען כי הצוות שנפגע פעל לכיבוי השריפות שפרצו בעקבות התקיפות הישראליות אתמול באזור.
בצה"ל מציינים כי בתקיפה אמש, שבה כאמור נטען בלבנון שנהרגו "כבאים", מי שחוסלו היו מחבלים של תנועת אמל השיעית - בעלת בריתו של חיזבאללה. בצבא המשיכו לתקוף הלילה יעדים בדרום לבנון: מטוסי קרב הפציצו מבנים צבאיים ששימשו את חיזבאללה במרחבים עיתרון, מארון א-ראס ויארון שבדרום לבנון.
בכתבה זו שולבו סרטון ותמונה מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום.