הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום (שני) בטייסת F-35 (ה"אדיר") והתייחס לחודש הלחימה מאז מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר: "אנחנו חודש כבר במלחמה, פוגעים מאוד מאוד קשה בחמאס, פוגעים בהנהגה של חמאס, פוגעים במפקדים, פוגעים במחבלים, הורסים לחמאס את התשתיות בעזה, ואנחנו גם כל הזמן במוכנות לאזורים אחרים".
הרמטכ"ל בטייסת F-35: "יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון"
(צילום: דובר צה"ל )

הוא שלח מסר מאיים לכל מדינות האזור שמאיימות לפתוח חזית מול ישראל: "הבסיס הזה יודע להגיע לכל מקום במזרח התיכון. יצא לי לראות עכשיו בטייסת 140 סיוע של מטוס אדיר לכוח בטווח של 200 מטר מהכוח. לא עשינו דבר כזה, עם חימוש מאוד כבד, קשר מאוד טוב בין מה הכוח צריך לבין מה המטוס יודע לתת, והחיבור הזה של אוויר ויבשה ביחד תמיד ידענו שהוא חזק, אנחנו רואים שהוא הרבה יותר חזק ממה שידענו".
מי שהצטרף לדברים הללו ואמר כי השילוב בין כוחות האוויר והיבשה קטלני הוא שר הביטחון יואב גלנט, שאישר הערב תוכניות מבצעיות נוספות בעיר עזה ובצפון הרצועה. "סיימתי כעת אישורי תוכניות נוספים לכוחות צה"ל ברצועת עזה. הפעולה של צה"ל ביממה האחרונה מרשימה מאוד. השילוב בין חיל האוויר לכוחות היבשה מרעיד את רצועת עזה".
2 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל בטייסת ה׳אדיר׳ (F-35): ״יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון״
הרמטכ״ל בטייסת ה׳אדיר׳ (F-35): ״יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון״
הרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל )
הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
לדבריו, "המאמצים האלה מביאים להישגים בלתי רגילים, לפגיעה במחבלים וגם בדרג של מפקדי השדה. רק ביממה האחרונה נהרגו מג"דים ומ"פים (של חמאס), חלק מהם כאלה שחיסלנו לפני יום ויומיים והחליפו אותם אחרים, וגם הם מחוסלים. המכונה הצה"לית עובדת במלוא העוצמה. יחיא סינוואר מתחבא בבונקר שלו ונותן למפקדי השדה למות בשטח. אצלנו, המפקדים הולכים בראש הכוח, מובילים קדימה, מביאים להישגים ומנהיגים את הכוחות".
במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של חמאס בחטיבת מחנות המרכז. לפי צה"ל ושב"כ, עספה לקח חלק יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז בשילוח מחבלי הנוחבה של חמאס לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה.
(צילום: אלעד מלכה)

2 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל בטייסת ה׳אדיר׳ (F-35): ״יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון״
הרמטכ״ל בטייסת ה׳אדיר׳ (F-35): ״יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון״
הרמטכ״ל בטייסת ה׳אדיר׳ (F-35)
(צילום: דובר צה"ל)
במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב תקפו כ-450 מטרות של חמאס, ביניהן מתחמים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות נ"ט, ועוד.
סוף השבוע הלוי קיים הערכת מצב עם הלוחמים בתוך רצועת עזה, כשנכנס לעזה ואישר את תוכניות הקרב להמשך הלחימה. הרמטכ"ל הלוי אמר ללוחמים: "בשבת לפני ארבעה שבועות בשעה זו קרו דברים נוראיים. זה הולך איתנו קדימה. אני מפרגן גם לחטיבות האש, אני מפרגן כאן לאיסוף המקומי, לחיל האוויר, ולעבודה של המפקדים בתיאום הזה".
הוא הוסיף: "אני אומר לכם כי אני מסתובב גם בחיל האוויר. הם גם מרגישים מעולה אתכם, והם מרגישים שמביאים אותם נכון ומחברים אותם נכון. אני מבין שזה מאוד מורכב. חזקו את הרוח, אני יודע שהיא מאוד חזקה. אני מאוד גאה בכם - תעבירו את זה".
פורסם לראשונה: 19:59, 06.11.23