מסיבת עיתונאים של מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית
(צילום: בראל אפרים )

מארגני המאבק נגד תוכנית נתניהו-לוין הודיעו הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים כי ביום רביעי הקרוב יהיו מאות מוקדי פעילות ברחבי הארץ, כלשונם, ש"ישבשו את התנועה והכלכלה כאות מאבק והתנגדות לניסיון ההפיכה".
1 צפייה בגלריה
הפגנה מול משכן הכנסת נגד הרפורמה המשפטית
הפגנה מול משכן הכנסת נגד הרפורמה המשפטית
ההפגנה מול משכן הכנסת. שני האחרון
(צילום: שלו שלום)
השיבושים, שיכללו בין היתר חסימות, צעדות ושיירות, יתקיימו לאורך כל היום - במקומות שונים. בהודעת המארגנים צוין כי השיבושים יתווספו להפגנה המתוכננת ביום שבת ברחוב קפלן בתל אביב.
הפגנות המחאה ברחבי הארץ, שני האחרון
(צילום: עידו ארז, מחאת ההורים, דפנה משקובסקי, סער הס)

"זו המלחמה החשובה בחיי", אמר שר הביטחון לשעבר משה יעלון, "אנחנו בעיצומו של הליך חקיקה שהוא D9 הדורס את הרשות השופטת - ברור על פי כל הגדרה שמדובר בהפיכה משטרית". לדבריו, "אנחנו במשבר כלכלי ונכנסים למשבר ביטחוני, והכול נובע מהסתבכות של קואליציה המנסה להיחלץ מאימת הדין".
יעלון פנה לנשיא המדינה יצחק הרצוג, ואמר כי "יש לי דרישה אליו - מי שקרא לעצור וראה שהתהליך לא נעצר, צריך להתייצב עם הרוב הדורש מדינה דמוקרטית - ולא לנסות להגיע למשא ומתן על בסיס ההצעה הזאת. אין מצב של חצי דמוקרטיה או חצי דיקטטורה".
"את ההייטק לא מעניין ימין או שמאל", ציין טל ברנח, שותף מנהל בקרן דיסרפטיב, "אנחנו המנוע של הכלכלה. הבעיה הכי גדולה בכלכלה זה שאם יש חוסר יציבות או ודאות - הכול משתנה ויכול להתהפך עליך". לדבריו, "יהיה פה חורבן כלכלי והרס החדשנות והטכנולוגיה. התקציב שמגישים עכשיו לא יהיה שווה את הנייר שהוא כתוב עליו. אנחנו עלולים לחזור 30 שנה אחורה, זה יפגע בשכבות החלשות, ביוקר המחיה. זה אסון כלכלי".
יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר: ״אנחנו רואות את המהפכה המשפטית הולכת ופוגעת בחברות וחברי הקהילה הגאה: הצעות החקיקה שיכשירו את האפליה נגדנו מוכנות על השולחן. על הכוונות שלהם לטפל בנראות שלנו במרחב הציבורי, להפלות כנגדנו במגזר העסקי ולדחוף עינוי המרה, הם כבר הצהירו ציבורית. אנחנו כקהילה לא נעמוד מנגד ונאפשר להם את היכולת לפגוע בנו".