1 צפייה בגלריה
ערן חרמוני, מרב מיכאלי
ערן חרמוני, מרב מיכאלי
"מחטף לא חוקי". חרמוני ומיכאלי
(צילום: יריב כץ, נדב אבס)
הנהלת מפלגת העבודה אישרה הערב (יום ה') את ביטול תפקיד מזכ"ל המפלגה. ועידת מפלגת העבודה צפויה לאשר את החלטת הנהלת המפלגה ביום שני הקרוב. אם ועידת העבודה תאשר את ההחלטה, מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני יודח מתפקידו. חרמוני, שנחשב ליריב פוליטי פנימי של יו"ר המפלגה מרב מיכאלי, התמודד מולה לפני כשבועיים בפריימריז לראשות העבודה והפסיד.
בכירים בעבודה טענו, כי מדובר בהחלטה נכונה שמתאימה לעידן החדש של מפלגת העבודה. "תפקיד המזכ"ל כבר אינו רלוונטי לימים האלה של המפלגה", אמר גורם במפלגה. גורם אחר טען, כי חרמוני מזוהה ומקורב ליו"ר העבודה לשעבר עמיר פרץ והוא פועל לפגוע במפלגת העבודה בראשות מיכאלי ממניעים פוליטיים ואישיים.
חרמוני טען כי מדובר במחטף פוליטי של מיכאלי במטרה להדיח אותו מתפקידו. הוא טען, כי מפלגת העבודה בראשות מיכאלי אינה עוברת את אחוז החסימה. "חבל מאוד שבזמן קריטי למפלגת העבודה ובעודנו נאבקים כדי לעבור את אחוז החסימה, במקום לאחד את המפלגה ולהתרכז בהצלחתה בבחירות, מיכאלי בוחרת לנהוג בפלגנות ובנקמנות רק בגלל שהעזתי להתמודד מולה", אמר חרמוני.
לדבריו, "במחטף לא חוקי היא מביאה הצעה לביטול תפקיד ומוסד נבחר במפלגה דמוקרטית אשר קיים בה מיום היווסדה, תפקיד של איזונים ובלמים, כל זאת כאשר בעצמה טענה לפני שנה וחצי שלא ניתן לעשות שינויים מבניים במפלגה ערב בחירות. קראתי ועודני קורא למיכאלי: קיימי בחירות דמוקרטיות לתפקיד במקום לנהוג בפחדנות ולבטל אותו מטעמים פרסונליים".
ממפלגת העבודה לא נמסרה תגובה לדברים.